نسخه چاپی

پیش‌بینی مطهری از تركیب مجلس دهم

شنیدیم كه علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است؛ ۲۴خرداد ۹۲ را می‌توان روز اصلاح مسیر انقلاب یا روز به بار نشستن تلاش‌های مصلحان واقعی جامعه و منتقدان دلسوز دانست.

به گزارش نما، مطهری در گفت‌وگویی با «نامه نیوز» منظور خود از مصادیق مصلحان واقعی را کسانی می داند که دلشان برای انقلاب می‌سوزد، «مثل آقای هاشمی رفسنجانی و آقای ناطق نوری».

به گفته این نماینده مجلس، اصول‌گرایان تندرو به موضوع اختلاف میان روحانی با اصلاح طلبان دامن می‌زنند و دوست دارند این اتفاق بیفتد. وی درباره ترکیب مجلس دهم گفت: برای پیش‌بینی زود است. این موضوع به مسائل مختلفی مانند عملکرد دولت بستگی دارد. اگر دولت در مدت دو سال باقی‌مانده تا انتخابات مجلس عملکرد خوبی داشته باشد و رضایت مردم را جلب کند طبعاً مردم بیشتر به هواداران گفتمان دولت رأی خواهند داد.

همچنین ترکیب مجلس دهم به نوع رفتار شورای نگهبان بستگی دارد. اگر افراد مؤثر جریان اصلاحات یا مستقل را حذف کنند، مجلس خوبی نخواهیم داشت. قاعدتاً مجلس آینده افراد حر و آزاده بیشتری خواهد داشت. مطهری در پاسخ به این سؤال که به نظرتان مانند گذشته رد صلاحیت‌های گسترده اتفاق می‌افتد؟ گفته است: به نظرم این اتفاق می‌افتد در مجموع ترکیبی با اکثریت اصول‌گرا و اقلیت قوی اصلاح‌طلب و مستقل ایجاد خواهد شد.

۱۳۹۳/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...