نسخه چاپی

چرا بیدار شدن از خواب سخت‌ترین كار می‌شود؟

افراد برای بیدار شدن از خواب به كمك نیاز دارند. برخی با به صدا درآمدن زنگ ساعت برمی خیزند، بعضی اشخاص نیز پس از نوشیدن یك لیوان بزرگ چای از رختخواب دل می كنند.

به گزارش نما، بیش از 62 درصد افراد، بین 15 دقیقه تا یک ساعت پس از بیدار شدن نیاز دارند تا هوشیار و آماده انجام دادن کار شوند.

چرا چنین است؟ در ادامه تعدادی از بهترین متخصصان خواب به سوال چرا برای برخی از مردم بیدار شدن از خواب سخت‌ترین کار جهان است؟ پاسخ خواهند داد.

چرا نمی‌خواهیم از رختخواب خارج شویم؟

دو دلیل باعث می شود، صبح با تمام وجود آرزو کنید کاش یک ساعت دیگر بخوابید و به سختی از رختخواب دل بکنید.

1- به احتمال بسیار زیاد به کمبود خواب مبتلا هستید و شب گذشته کمتر از میزان توصیه شده - بین هفت تا هشت ساعت - خوابیده‌اید.

2- به احتمال قوی ریتم طبیعی بدن تان به هم ریخته است.

بدن انسان به شدت به برنامه ‌ریزی علاقه دارد. علت بسیاری از خستگی‌های صبح گاهی فقدان برنامه مشخص خواب است. یعنی در ساعات مشخص نمی خوابیم و از خواب برنمی خیزیم.

هر کاری بکنید، فقط نخوابید

وقتی زنگ ساعت به صدا در می آید، خاموشش می کنیم و بیست دقیقه دیگر می خوابیم تا صدای زنگ دوباره بلند شود. متخصصان معتقدند، هرگز نباید این کار مضر را انجام دهید.

در طول زمان آماده سازی بدن برای بیدار شدن، خواب سبک‌ تر می‌شود تا برخاستن از خواب راحت تر شود. اگر شما بس از بیدار شدن، دوباره بخوابید، به مراحل پیش از آماده سازی باز می گردید.

برخی جغدند، بعضی‌ مرغ

بیش از ده درصد مردم خواب شان شبیه مرغ و خروس است. آنها خیلی زود می خوابند و خیلی زود از خواب برمی خیزند. سایر افراد مثل جغد زندگی می‌کنند، شب زنده دارند و صبح ها می خوابند. اکثر مردم حالتی بینابین دارند. برخی از افراد برای زندگی کردن در روز شاخته نشده اند، آنها در روز گیج، کند، عصبی و کج خلق اند. اما بعضی اشخاص مثل فنر از رختخواب پا می شوند و کار کردن را شروع می کنند. دانشمندان معتقدند این تفاوت‌ها کاملا ژنتیکی است و می‌توان رفتارهای مشابه را بین والدین، خواهران و برادران و اقوام مشاهده کرد.

۱۳۹۳/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...