نسخه چاپی

دلالی اعضای بدن با جدول نویسی خیابانی

دلالان اعضای بدن با رسم جدولی بر دیوار یكی از خیابان‌های پرتردد بیماران كلیوی به شیوه خود به ساماندهی بازار خرید و فروش كلیه اقدام كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا بر یکی از دیوارهای خیابانی که انجمن حمایت از بیماران کلیوی در آن قرار دارد، جدولی کشیده شده است که در آن ستون‌هایی برای یادداشت اسامی و شماره تماس افراد متقاضی فروش کلیه وجود دارد.

عناوین این جدول شامل اطلاعات نام خانوادگی، گروه خونی و شماره تماس افراد متقاضی در محل خیابان فرهنگ حسینی ترسیم شده است. این خیابان محل تردد بسیاری از بیماران نیازمند پیوند کلیه است که به انجمن واقع در آن مراجعه می‌کنند، به همین دلیل از سال ها قبل دیوارهای این خیابان به محلی برای نوشتن آگهی های اهداکنندگان کلیه تبدیل شده است.

داریوش آرمان، روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران کلیوی در این رابطه گفت: این اقدام به هیچ عنوان مربوط به انجمن نمی‌شود و انجمن حمایت از بیماران کلیوی هر گونه رفتار سودجویانه برای اهدای کلیه را رد می‌کند.

در عین حال مصطفی قاسمی، رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیز با اشاره به محدودیت‌های و شروط فروش کلیه افراد زنده برخی از این شروط را اینگونه بیان می‌کند: فرد اهداکننده نباید بیمار کلیوی در خانواده داشته باشد و یا اینکه رضایت از خانواده و در صورت تاهل رضایت از طرف همسر وی اثبات شده باشد.

این جدول در حالی بر دیوار این خیابان پرتردد بیماران کلیوی نقش بسته که از مسئولان وزارت بهداشت و انجمن و حتی شهرداری منطقه انتظار می‌رود با تقویت نظارت خود از جولان دلالان اعضای بدن جلوگیری کنند و این گونه تبلیغات دیواری از چشم آنها دور نماند.

۱۳۹۳/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...