نسخه چاپی

سوالاتی از تلویزیون بابت انصراف از یارانه !؟

مطلبی كه می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد كنند.

درکناربرنامه های سرگرم کننده نوروزی رسانه ملی آنچه بیش ازهمه مردم راسرگرم کرد زیرنویس های متوالی و عجیب و غریبی بود که در اکثر برنامه ها با محوریت انصراف از یارنه ها ارائه می شد. بحث برسر معایب و مزایای انصراف ازیارانه ها نیست بلکه مسئله برسرروش هدایت اجباری به سمت وسوی انصراف است حال آنکه انصراف امری آگاهانه می باشد که برمبنای تحلیل عقلی صورت می گیرد. سوالات و جملاتی که در زیرنویس ها مشاهده می شد آنقدر مبتدی بود که هرکودک کلاس اولی نیز می توانست به آنها پاسخ دهد یا حداقل درآن موردآگاهی داشت. اما نوع سوالات و جملات زیرنویس ها باعث شد سوالاتی درذهن من از رسانه ملی شکل گیرد:

رسانه ملی: یادت نیست در ایامی که منتقدین و اقتصاددانان به روش اجرای فازاول هدفمندی (نه اصل هدفمندی) انتقاد داشتند، برنامه ریزان شما همه منتقدین را به یک چوب راندند و تمامی جلسات و برنامه ها را درراستای پشتیبانی و حمایت صدرصد و بدون اشتباه روش اجرای هدفمندی و حمایت کامل ازدولت سوق دادند.

رسانه ملی: فقط انصراف ازیارانه ها توسط هموطنان باعث عزم اقتصادی خواهدشد؟ پس جایگاه اقتصاد مقاومتی کجاست؟ فقط هموطن دراین موارد نقش دارد؟ مگر در پرداخت عمومی یارانه ها به کلیه اقشار هموطنان مسئول بودند؟ چه وقت به مدیریت جهادی مسئولین و نقش آنها خواهی پرداخت؟

رسانه ملی: دلیل ادبیات عجیب و غریب زیرنویس ها چیست؟ بطورمثال اگر اینجانب ازدریافت یارانه ها انصراف ندهم ایثارگرنیستم؟ والزاماً انصراف از یارانه باعث افزایش برکت در زندگیم خواهدشد؟

رسانه ملی: ما مردم می دانستیم که با اجرای فاز اول و تعلق یارانه به همه اقشار بی کم و کاست حجم وسیعی از نقدینگی وارد جامعه می شود، چطور با این دستگاه عریض و طویل و این همه کارشناس تو نمی دانستی؟ و تازه بطور زیرنویس ازمردم می پرسی؟ جهت اطلاع ما خیلی وقت است که می دانستیم.

رسانه ملی: بر سر انتخاب مجری درمصاحبه با ریاست محترم جمهور و اصرار برحفظ استقلال رسانه (چه درست چه غلط)حاضری یک ساعت مردم منتظر بمانند اما دربحث انصراف از یارانه ها فقط یکسری جملات درباب محسنات انصراف را تایپ و در ساعات پیک زیرنویس می کنی (آنهم درتعطیلی اکثررسانه ها که دیگربه خودشان مربوط است)

رسانه ملی: این حجم انتقاد از فاز اول وارد آوردی که برای خیلی ها درهمان فاز اول این انتقادات تکراری می نماید. فقط جهت یادآوری فاز اول با حمایت کامل مجلس، اجرای قاطع دولت در روش اجرای آن و صد البته حمایت کامل رسانه ملی و بارویکرد دیگری به اجرا رسید.

واما رسانه ملی: به عنوان یک هموطن که این همه مرا نصیحت نمودی پیشنهاد می نمایم درخصوص محل هزینه کرد انصراف ازیارنه ها، راهکارهای عدم اختلاس های مجدد، اجرای ضوابط اقتصاد مقاومتی و نقش مردم و...با حضورکارشناسان دولت، اساتید دانشگاه و دیگر صاحبنظران فقط روشنگری و شفاف سازی نمایید مردم خودشان می دانند چه کنند...

۱۳۹۳/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...