نسخه چاپی

10 باشگاه با بیشترین درآمد از فروش بازیكن

عکس خبري -10 باشگاه با بيشترين درآمد از فروش بازيکن

به گزارش نما، رونق یافتن شدید نقل و انتقالات در چند سال اخیر باعث شده است بعضی از باشگاه از این راه پول زیادی را به باشگاه وارد کنن و فروختن بازیکنان به یکی از راه های اصلی تامین درآمد و بودجه باشگاه تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی 10 باشگاهی که در سالیان اخیر (از فصل 2008/09 تاکنون) بیشترین درآمد را از راه فروش بازیکن کسب کرده اند می پردازیم.
10. والنسیا

درآمد: 202.7 میلیون یورو

افت چند سال اخیر والنسیا را می توان به جایگاهش در این لیست ربط داد. این باشگاه به خاطر بدهی مجبور شد بسیاری از ستاره های خود را به فروش برساند. در چند سال اخیر والنسیا بازیکنانی نظیر، داوید سیلوا، داوید ویا، روبرتو سولدادو و خوان ماتا را به باشگاه های دیگر واگذار کرد و این باعث شد اتلتیکو مادرید جای آن ها را در رقابت با بارسلونا و رئال مادرید در اختیار بگیرد.
9. آ.س رم

درآمد : 203.4 میلیون یورو

رم در چند فصل اخیر خریدهای هوشمندانه ای داشته است و با فروختن مجدد آن ها پول خوبی نسیب باشگاه شده است. از جمله آن ها مارکینیوش جوان را بعد از 1 فصل با میلغ 30 میلیون یورو به پی اس جی فروختند.
آلبرتو آکویلانی، جرمی منز، اریک لاملا و فابیو بورینی بازیکنانی هستند که انتقال آن ها در سال های اخیر سود قابل توجهی برای این تیم داشته است. جیالوروسی از این سود در ساختن تیم جدیدش استفاده کرده است و می خواهد در سال های آینده حضوری موفق در رقابت های اروپایی داشته باشد.
8. آرسنال

درآمد : 207.9 میلیون یورو

آرسنال در چند سال گذشته به دلیل ساخت ورزشگاه جدید مقروض بود و برای تامین هزینه ها مجبور شد در برخی مواقع بازیکنانش را به فروش برساند.

آلکساندر هلب، کولو توره، امانوئل آدبایور، سمیر نصری، سسک فابرگاس، آلکس سانگ و رابین فن پرسی سرشناس ترین بازیکنانی هستند که در 5 فصل اخیر از جمع توپچی ها جدا شده اند.
آرسنال با پشت سر گذاشتن این دوره و امضاء قراردادهای جدید مالی دوباره توان خرید بازیکن های بزرگ را به دست آورده است و در این مسیر حرکت می کند.
7. اودینزه

درآمد: 220 میلیون یورو

اودینزه یکی از بهترین باشگاه های جهان در زمینه فروش بازیکنان ناشناخته و فروش آن ها با قیمت های بالا است. مهدی بن عطیه مدافع کنونی رم را می توان آخرین بازیکن از این دسته دانست. قبلاً از فروش بازیکنانی نظیر آلکسیس سانچز، فابیو کواریارلا و آساموا جیان سود زیادی نسیب اودینزه شده بود.
6. اینترمیلان

درآمد: 224.9 میلیون یورو

اینترمیلان و ماسیمو موراتی بخاطر خریدهای پرسر و صدا و گرانقیمت مشهور است اما این باشگاه در 5 سال اخیر از فروش بازیکن سود خوبی به جیب زده است.فروش بازیکنانی نظیر ماریو بالوتلی، ریکاردو کوارشما، فیلیپه کوتینیو، گیامپائولو پاتزینی، گوران پاندف و سامی اتوئو پول زیادی را به این باشگاه وارد کرده است.
5. آث میلان

درآمد: 229.5 میلیون یورو

میلان در چند فصل اخیر با فروش ستاره گان خود این مقدار درآمد را داشته است. سهم زیاد از این پول از انتقال کاکا به رئال مادرید و زلاتان و تیاگو سیلوا به پی اس جی به دست آمده است.
از بازیکنان سرشناس دیگری که انتقال آن ها سود خوبی نصیب روسونری کرده است می توان به، آلبرتو جیلاردینو، یوهان گورکوف، کلاس یان هونتلار، مارکو بوریلو، آلکساندر پاتو و کوین پرنس بواتنگ اشاره کرد.
4. لیورپول

درآمد: 239.8 میلیون یورو

لیورپول با فروش 50 میلیون پوندی فرناندو تورس به چلسی سنگین ترین نقل و انتقال بین دو باشگاه انگلیسی را رقم زد. لیورپول بیشتر پول فروش تورس را صرف خرید اندی کارول کرد که یکی از بدترین خریدهای تاریخ این باشگاه محسوب می شود.
قرمزهای لیورپول بازیکنان دیگری را هم در این مدت به فروش رساند که از مهمترین آن ها می توان به ژاوی آلونسو، اندی کارول، جونجو شلوی، استیوارت داونینگ، رائول میرلش، رایان بابل و رابی کین اشاره کرد.
3. پورتو:

درآمد: 282.7 میلیون یورو

بدون شک موفق ترین باشگاه اروپایی در پیدا کردن استعدادهای امریکای جنوبی پورتو پرتغال است. این باشگاه در سالیان اخیر بازیکنان ناشناخته زیادی را از امریکای جنوبی جذب کرده است و با قیمت های بالا به باشگاه های بزرگ اروپایی فروخته است.
قسمت زیادی از این رقم تابستان گذشته با انتقال جیمز رودریگوئز و تیاگو موتینهو به موناکو نصیب پورتو شد.
2. رئال مادرید

درآمد: 303.7 میلیون یورو

اسم رئال مادرید با خریدهای بزرگ و گران قیمت پیوند خورده است. تابستان گذشته با خرید گرث بیل رکورد نقل و انتقالات را دوباره جابجا کردند. رئال همچنین ایسکو، ایارامندی، کارواخال و کاسیمیرو را هم با هزینه های زیاد به خدمت گرفت. از سوی دیگر بازیکنان زیادی از این تیم جدا شدند و قسمت زیادی از هزینه خریدهای جدید دوباره به باشگاه برگشت. فروش 50 میلیونی مسوت اوزیل به آرسنال شاخص ترین آن ها بود، از دیگر بازیکنانی که با قیمت های بالا از رئال به تیم های دیگر نقل مکان کرده اند می توان به خوزه کایخون، گونزالو هیگواین، پدرو لئون، آلوارو نگردو، خاوی گارسیا، کلاس یان هونتلار، وزلی اشنایدر و آرین روبن اشاره کرد.
1. تاتنهام

درآمد : 322.1 میلیون یورو

سهم بالایی از سود تاتنهام از فروش گرث بیل به دست آمده است اما تیم شمال لندن در فروش بازیکنان همیشه در بازار فعال بوده است.
تانهام تابستان گذشته از فروش استیون کولکر، کلینت دمپسی، تام هادلستون و اسکات پارکر درآمد خوبی داشت. فصل های گذشته هم از فروش لوکا مودریچ، رافائل فن درفارت، نیکو کرانچار و وردان چورلوکا، مبلغ های زیادی به این باشگاه وارد شده بود.
توانایی تاتنهام در فروش بازیکنان با قیمت های بالا به این تیم اجازه داده است بازیکنان جدید زیادی را به خدمت بگیرد. در فصل جاری همین موضوع تاحدی در نتایج نامطلوب این تیم تاثیر داشت و عدم هماهنگی و و ورود بازیکنان جدید زیاد در این تیم باعث ناهماهنگی ها زیادی شد.

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...