نسخه چاپی

درختان خیابان ولی عصر (عج) نصف شد!

معروفیت و زیبایی خیابان ولیعصر (عج) از درختانی است كه چندین دهه چتر و فیلتری برای گرما و سرما و آلودگی‌های شهرمان بوده‌اند و این روزها هم تنهاتر شده‌اند و هم حالشان خوب نیست. هرچند كه در مورد این شرایط اختلاف نظر زیاد است و هر مسئولی موضع و دفاع خود را دارد، اما آنچه كه عیان است، چه حاجت به بیان است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معروفیت و زیبایی خیابان ولیعصر (عج) از درختانی است که چندین دهه چتر و فیلتری برای گرما و سرما و آلودگی‌های شهرمان بوده‌اند و این روزها هم تنهاتر شده‌اند و هم حالشان خوب نیست. هرچند که در مورد این شرایط اختلاف نظر زیاد است و هر مسئولی موضع و دفاع خود را دارد، اما آنچه که عیان است، چه حاجت به بیان است.

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر معتقد است که اگر این رویه مدیریت و شیوه اداره و نگهداری درختان شهر از جمله خیابان ولیعصر(عج) ادامه پیدا کند، باید انتظار داشته باشیم کل درختان خیابان ولیعصر(عج) از بین برود، چرا که تمام این درختان در معرض خطر هستند.

وي با تاکید بر به کارگیری روش‌های نادرست نگهداری درختان خیابان ولیعصر(عج) گفت: از 80 سال قبل که این درختان کاشته شده‌اند تاكنون مرتبا در خطر بوده‌اند، به طوری که می‌توانیم بگوییم تعداد این درختان به نصف کاهش پیدا کرده است. وی با بیان اینکه وضعیت درختان ولیعصر(عج) روزبه‌روز بدتر می‌شود، گفت: علل مختلفی از جمله نمک‌پاشی‌های شهر، ریختن آب فاضلاب پای درختان،‌ سنگ‌ کاری‌های پای درختان و ساخت و سازهایی که نزدیک پیاده‌روها در حال انجام است از پایین ریشه درخت‌ها را قطع می‌کند و از بالا مانع رسیدن نور و هوا به درختان می‌شود.

وی تاکید کرد: باید با یک طرحی که انشا‌ء‌ا... در آینده این طرح را اعلام می‌کنیم یک عقب‌نشینی در بلند مرتبه‌سازی‌های طرفین خیابان ولیعصر(عج) در طول 17 کیلومتر از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش در قالب طرح موضوعی مطرح و پس از تصویب اجرایی کنیم. اما محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با رد خبر در خطر بودن درختان خیابان ولیعصر(عج) تاکید کرد: ساماندهی درختان این خیابان در دستور کار سازمان پارک‌ها قرار گرفته است و درختان این خیابان در خطر نیستند.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله برای سازمان پارک‌ها حفاظت از درختان شهر تهران است، زیرا که این درختان جزو سرمایه‌های این شهر هستند. وی تاکید کرد: درختان خیابان ولیعصر(عج) هم جزو سرمایه‌های ملی شهر تهران هستند و سازمان پارك‌ها ساماندهی این درختان را در دستور کار خود دارد و در این طرح دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به عنوان مشاور سازمان‌ پارک‌ها را یاری می‌کند.

مختاری ادامه داد: در این خیابان 3 هزار درخت چنار کاشته‌ایم و حفاظت از درختان این خیابان از مسائل مهمی است که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد. همچنین 10 سال است که با مشورت دانشگاه تهران ساماندهی این درختان آغاز شده و علاوه بر کنترل روزانه این درختان مشاوران ما روزهای جمعه از صبح تا عصر به صورت پیاده و بازدید میدانی این درختان را کنترل می‌کنند و اگر مشکلی وجود داشته باشد، گزارش می‌دهند تا رفع شود.

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...