نسخه چاپی

اقتصاد مقاومتی قابل قیاس با ریاضت اقتصادی نیست

عکس خبري -اقتصاد مقاومتي قابل قياس با رياضت اقتصادي نيست

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جوهره ابلاغ سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی نگاه به توانمندی‌های داخل و ظرفیت‌های بومی است و در این زمینه دولت باید نگاه به داخل را اولویت خود قرار دهد.

به گزارش نما ، به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس باید به کمک هم و با پشتیبانی مردم به فکر اجرایی کردن بندبندهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باشند، اظهار داشت: در سال گذشته چون جابجایی دولت‌ها را داشتیم به هر حال ممکن بود تحقق حماسه اقتصادی به صورت صددرصد محقق نشود، اما امسال باید وضعیت مطلوبی را برای حرکت کشور به سمت حماسه اقتصادی فراهم کنیم.
وی افزود: در مسیر حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی نباید این موضوع را با برخی مباحث اشکال‌دار خلط دهیم و یا اینکه بخواهیم آن را با اقتصاد ریاضتی مقایسه کنیم که از اساس کار اشتباهی است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه جوهره ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نگاه به توانمندی‌های داخل و ظرفیت‌های بومی است، تصریح کرد: شاهدیم دولت در این زمینه بیش از حد به خارج توجه دارد و قصد دارد به هر طریقی که شده از طریق منابع آزاد شده اقتصاد خود را سروسامان دهد. البته که باید منابع بلوکه شده آزاد شوند، اما همه بر این نظر که توجه صرف به خارج نمی‌تواند مشکلات اقتصادی داخل را حل کند اتفاق نظر دارند و بنابراین باید به ظرفیت‌های درونی خود توجه داشته باشیم.
حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: به شدت نگران اجرایی نشدن شعار سال که رهبری نام آن را اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گذاشته‌اند هستیم. همه باید تلاش کنند فرمایشات رهبر انقلاب فقط در حد شعار باقی نماند. با عزم ملی و مدیریت جهادی به دنبال اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب باشیم تا کشوری مستقل و وابسته به توانمندی‌های خود در زمینه اقتصاد داشته باشیم.

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...