نسخه چاپی

خودی های بی بضاعت تیشه به ریشه فرهنگ انقلابی ما زده اند

نایب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تاكید بر مقوله فرهنگ و توجه مسئولان بر تاكیدات مقام معظم رهبری اظهار كرد: در بیان واقعیات برای خشنودی برخی بی‌خبران و خودباختگان نباید تسامح شود البته آتش‌بیار فتنه خارجی‌ها خواهند بود كه محكم‌ترین كشیده را از اسلام دریافت كردند.

به گزارش نما ، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس بر ضرورت توجه به فرهنگ، تاکید کرد و افزود: اولین و بن‌مایه موضوعاتی چون اقتصاد و اخلاق، فرهنگ است که مباحث سیاسی و اجتماعی نیز مبتنی بر فرهنگ است.
وی با اشاره به اینکه اسلام نیز پرمایه‌ترین بها و ارزش را به فرهنگ داده است، اظهار کرد: در اولین آیات نازل بر نبی مکرم اسلام نیز دو بار واژه «اقرا» یعنی خواندن آمده است که یکی به ربوبیت و دیگری به خالقیت الهی تعلق یافته است و پس از آن نیز «علم‌الانسان ما لم یعلم» یعنی آموختن به انسان مورد توجه قرار گرفته است.
این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به دغدغه فرهنگی در کشور گفت: دیده‌بان نظام و فرمانده عملیاتی آن مقام معظم رهبری این واقعیت را بهتر و بیشتر از همه درک کرده‌اند و از دیرباز دغدغه‌های فرهنگی خود را بدون هیچ پرده‌پوشی بیان فرمودند. لذا مایه خرسندی است که رهبر انقلاب برای انتخاب نام سال و جهت‌دهی نظام، فرهنگ را مورد توجه قرار داده‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: هر قدر موضوعی از ارزش بیشتری برخوردار باشد، به همان اندازه دشمن به آن طمع بیشتری خواهد کرد، با نگاهی کوتاه به دوران چند ساله انقلاب می‌بینیم که هجمه فرهنگی بر این نظام همیشگی بوده است و دشمن از بیرون تمام نیروی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خویش را برای نابودی فرهنگ اسلامی گسیل داشته است.
آقاتهرانی تصریح کرد: این شبیخون تنها از خارج بر انقلاب ما تحمیل نشده که گاهی خودی‌های بی‌بضاعت با هزار ادعا در برهه‌هایی از دوران انقلاب به تقصیر و قصور خود تیشه به ریشه فرهنگ انقلابی ما زده‌اند. درک این معنا نیز نیازمند بلوغ فکری و برخورداری از رشد قابل ملاحظه‌ای از انسان و اسلام است که در کمتر کسی دیده می‌شود.
این عضو ارشد جبهه پایداری در ادامه نطق خود با اشاره به تاکیدات رهبری بر توجه مسئولین به مقوله فرهنگ، ‌اظهار کرد: از تلاش لحظه به لحظه بیگانگان در عرصه فرهنگ نباید غفلت کرد ولی اینک بیش از همه به خودمان باید توجه کنیم اینکه رهبری انقلاب مدیریت جهادی را برای احیای فرهنگ فراخوان کرده‌اند، توقع و تلاش دولتمردان و مسئولان را بیشتر می‌کند. همچنین با توجه به عزم ملی‌ای که مورد تاکید قرار گرفته است گویای به جا بودن ورود غیورانه مردم به این عرصه و جوانان است.
وی با طرح این سوال که با توجه به فرمایشات رهبری در این عرصه چه باید کرد؟ اظهار کرد: آیا از حسن‌های مسئولین باید به دوام سخن بگوییم و یا رفتار مسئولین را حمل بر صحبت کنیم و یا از شیوه توجیه برای خوشایندی این و آن صحبت کنیم و یا اینکه قدری بیندیشیم و آن خطری را که رهبری احساس کرده و از سال‌ها پیش ما را از آن برحذر داشته و فرموده که «به هوش باشید که تهاجم فرهنگی در راه است» که پس از چندی خبر دادند شبیخون فرهنگی زده شد و ناتوی فرهنگی در پیش‌رو است. ولی از این صحبت گاه تنها به شگفتی و اعجاب یاد می‌شود و ما هرگز نتایج کار را ندیده‌ایم و برای مقابله با آن برنامه‌ای نریخته‌ایم.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: باور کنید خطر فرهنگی تمام نهادهای کشور اعم از رسمی و غیررسمی را فرا گرفته است و به دوام نظام را تهدید می‌کند و آن آسیب که هم موجب نابودی فرهنگ اسلامی می‌شود و هم اجازه ورود فرهنگ بیگانه را خواهد داد، فرهنگ تسامح و تساهل است که موجبات ورود دیگران را ایجاد کرده است.
آقاتهرانی ادامه داد: ملاک مفهوم غربی تساهل تفکراتی چون کثرت‌گرایی اخلاقی و دینی و یا نسبیت فرهنگی و اخلاقی است که اسلام این ملاک را قبول ندار و در این آموزه تعیین شرایط تساهل از دیدگاه اسلام به عهده خداوند است نه نیروی دیگر ثانیا مبنای تساهل در اسلام حقانیت است نه ملاک‌های غربی چون پلورالیسم و نسبیت و اعتدال میان فرهنگ و اخلاق.
این نماینده اصولگرای مجلس در بخش دیگری از نطق خود یادآور شد: سابقه آثار تسامح را پیش از این در دولت هفتم و هشتم دیده‌ایم که نسبت به قبولی طرح تسامح و تساهل خود به تسامح افتاد و دیری نپایید که نتایج این اشتباه به شکل فتنه 88 خود را بروز داد و چه خسارت‌هایی به بار آورد و حتی تا مرز متلاشی ساختن نظام پیش رفت و دوستان را آزرده و دشمنان را امیدوار کرد.
وی افزود: امروز نیز همان موضوع به شکلی دیگر در دولت یازدهم دنبال می‌شود و بی‌شک با رشد این رویه غلط خودباختگی در برابر فرهنگ غرب و بی‌توجهی به نیروهای خودی نتیجه‌ای جز راه‌اندای فتنه به مراتب بزرگتر از قبل درپیش نخواهیم داشت.
آقاتهرانی خاطر نشان کرد: بنابراین جا دارد که در بیان واقعیات برای خشنودی برخی بی‌خبران و خودباختگان تسامح نشود. البته آتش‌بیار فتنه در پیش‌رو همان خارجی‌ها خواهند بود که از اسلام محکمترین کشیده را دریافت کرده‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: شاید، شاهد بر این ادعا گردن‌کشی‌های اخیر غرب در ماجرای هسته‌ای و مصوبه اتحادیه اروپا و وادادگی برخی از ما باشد.

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...