نسخه چاپی

آخرین خبرها از هواپیمای ناپید شده

عکس خبري -آخرين خبرها از هواپيماي ناپيد شده

شبكه خبری سی ان ان از انحراف هواپیمای ناپدید شده مالزیایی از مسیر اصلی خود خبر داد.

به گزارش نما ، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد:شاخض‌های موجود حکایت از این دارد که هواپیمایی ناپدید شده مالزیایی مسیری را انتخاب کرده که کشف آن از سوی رادارها ناممکن شده است.
این در حالی است که خبرگزاری فرانسه روز گذشته گزارش داد:چین سیگنال‌های احتمالی از جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ناپدید شده مالزی از مناطق جنوبی اقیانوس هند دریافت کرده است
در حالی‌که عملیات جستجوی هوایی و دریایی برای یافتن نشانه‌ای از هواپیمای ناپدید شده مالزیایی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده، از صبح روز جمعه، کشتی‌های مجهز به دستگاه ردیاب زیر سطح آب برای دریافت علایم ارسالی از جعبه سیاه پرواز هواپیما به منطقه جستجو اعزام شدند.
در این عملیات از دستگاه موسوم به "پینگر" استفاده شده که قادر است ارتعاشات ارسالی از جعبه سیاه پرواز را دریافت و حدود محل وجود جعبه سیاه را در سطح دریا تشخیص دهد. دستگاه پینگر به کشتی آویخته است و ارتعاشات ارسالی از جعبه سیاه را که در کف دریا قرار گرفته دریافت می‌کند.
عملیات جستجوی زیر دریایی با مشارکت دو کشتی مجهز به دستگاه بررسی الکترونیک صورت می‌گیرد که ماموریت دارند مسیری به طول دویست و چهل کیلومتر را در اقیانوس هند بررسی کنند.
به گفته کارشناسان، دریافت ارتعاشات ارسالی از جعبه سیاه باعث می شود تا منطقه سقوط احتمالی یافتن بقایای هواپیما محدودتر شود و بتوان عملیات جستجو با هواپیما، کشتی و حتی زیردریایی اکتشافی را در این محدوده متمرکز کرد.
در حال حاضر، عملیات جستجوی هوایی و دریایی برای کشف قطعات هواپیما در منطقه‌ای به وسعت بیش از دویست هزار کیلومتر در فاصله حدود هزار و ششصد کیلومتری شمال غرب سواحل غربی استرالیا در اقیانوس هند جریان دارد و عملیات جستجوی زیر آبی می‌تواند این منطقه را محدودتر کرده و این اطمینان را هم ایجا کند که هواپیما قطعا در همین محدوده سقوط کرده است.
همچنین دستگاه پینگر می‌تواند علایم ارسالی از جعبه سیاه پرواز را دریافت و محل جعبه را مشخص کند.
کارشناسان صنعت هوانوردی و فناوری پرواز تاکید می‌کنند که بوئینگ 777 هر سرنوشت مرموزی داشته باشد، روی هیچ زمینی فرود نیامده است.سقوط هواپیما در آب‌‌‌‌‌‌محتمل‌ترین فرضیه آنهاست.

۱۳۹۳/۱/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...