نسخه چاپی

اهمیت مشاركت مردم افغانستان درانتخابات

عکس خبري -اهميت مشارکت مردم افغانستان درانتخابات

سفیر سابق ایران در افغانستان، حضور پررنگ مردم افغانستان را امری مهم‌تر از نتیجه نهایی انتخابات برشمرد و گفت: آنچه كه مسلم است، انتخابات هرچه باشد باید مورد احترام حاكمیت و جامعه بین‌المللی قرار گیرد.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محمد ابراهیم طاهریان" با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اخیر افغانستان اظهار داشت: یکی از وقایع مهم سیاسی که روزهای اخیر اتفاق افتاده، بحث مشارکت مردم افغانستان در انتخابات این کشور است.
وی ادامه داد: در حالی‌ که جریان افراط در ماه‌های اخیر تمامی ظرفیت‌ها و خشونت خود را برای منصرف کردن مردم برای تعیین سرنوشت کشورشان در پای صندوق‌های رای بکار گرفته بود، با یک "نه" بسیار کوبنده مواجه شد.
سفیر سابق ایران در افغانستان با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با مشارکت نسبتا بالای مردمی این کشور تمامی ناظرین را غافلگیر کرد، افزود: از سوی دیگر با برگزاری این انتخابات، نیروهای افغانستانی از جمله پلیس و ارتش توانستند اقتدار خود را به معرض نمایش قرار دهند.
طاهریان تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حقیقت یک وزن‌کشی برای نیروهای ملی افغانستان بود تا قابلیت‌های خودشان را به همگان نشان دهند و توانستند از این امتحان موفق بیرون بیایند.
وی حضور پررنگ مردم افغانستان را امری مهم‌تر از نتیجه نهایی انتخابات برشمرد و اظهار داشت: آنچه که مسلم است، انتخابات هرچه باشد باید مورد احترام حاکمیت و جامعه بین‌المللی قرار گیرد.
سفیر سابق ایران در افغانستان در پایان با بیان اینکه در میان کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان چهره ناشناخته‌ای وجود ندارد، خاطرنشان کرد: کاندیدا‌ها افرادی هستند که تا پیش از این در دولت و یا در دستگاه‌های دیگر دارای مسئولیت‌های متفاوتی بودند، از این رو هرکدام که مورد انتخاب مردم قرار گیرند، سیاست و رفتارشان در درجه اول برای مردم این کشور و در گام بعدی برای کشورهای منطقه و جامعه بین‌الملل شناخته شده است.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...