نسخه چاپی

«قاچاق انسان» دومین تجارت بزرگ در آمریكا

«مركز ملی تدبیر قاچاق انسان» تخمین زده است كه قاچاق انسان یك صنعت 32 میلیارد دلاری است كه نیمی از این درآمد از كشورهای صنعتی به دست می‌آید.

وزارت دادگستري آمريكا اعلام كرده است كه قاچاق انسان دومين جرم پس از قاچاق موادمخدر در اين كشور است.

به گزارش ايسنا بر اساس آمار ارائه شده از سوي وزارت دادگستري آمريكا، كودكان نيمي از قربانيان اين تجارت غيرقانوني هستند. از ميان 2515 پرونده در حال بررسي در دادگستري آمريكا در سال 2010، بيش از هزار پرونده مربوط به كودكان بوده است.

«مركز ملي تدبير قاچاق انسان» تخمين زده است كه قاچاق انسان يك صنعت 32 ميليارد دلاري است كه نيمي از اين درآمد از كشورهاي صنعتي به دست مي‌آيد.

در طول يك دهه اخير به تعداد بسيار زيادي از پرونده‌هاي مربوط به قاچاق انسان در ايالت ميشيگان رسيدگي شده است. براساس اسناد دادگاه اين ايالت، خريد و فروش كودكان و زنان براي استفاده‌هاي جنسي، استفاده رايگان از زنان براي كارهاي نظافتي و خدماتي از جمله اهداف اين تجارت وحشتناك در دنياست.

اغلب اين زنان و كودكان برخلاف ميل‌شان و به زور به اين كارها گماشته مي‌شوند. يكي از پرونده‌هاي تحت بررسي در دادگاه ميشيگان مربوط به يك سرايدار در اين ايالت است كه به جرم قاچاق چهار آفريقايي در زندان است.

وي با دادن نام و تاريخ تولد قلابي به اين چهار كودك قصد داشته آنها را به عنوان فرزندان خودش جا بزند.

اين كودكان در گفت‌وگو با مسئولان گفته‌اند كه آنها در طول اين مدت از غذا محروم بوده و به طريق مختلف مورد آزار و اذيت فيزيكي قرار گرفته‌اند.

ناده يك زن 31 ساله آفريقايي است كه در شهر ديترويت بزرگترين شهر ايالت ميشيگان در يك خانه به عنوان كارگر زندگي مي‌كرده است. صاحبان اين خانه به نوعي وي را زنداني كرده بودند. آنها او را به شدت از جامعه آمريكا ترسانده بودند و هيچ دستمزدي بابت كارهايش به او نمي‌دادند.

او در نهايت در سال 2009 از آنجا گريخت.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، در اغلب موارد به اين‌گونه جرايم كه در داخل منازل اتفاق مي‌افتد رسيدگي نمي‌شود و قاچاقچيان در حالي كه در خاك آمريكا هستند، دستگير نمي‌شوند.

۱۳۹۰/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...