نسخه چاپی

عواید حاصل از انصراف از دریافت یارانه نقدی چیست؟

عکس خبري -عوايد حاصل از انصراف از دريافت يارانه نقدي چيست؟

یك عضو شورای مركزی حزب مردم‌سالاری گفت: مسئولان اجرایی و رسانه‌ها باید تلاش كنند تا مردم را از عواید حاصل از انصراف از دریافت یارانه نقدی مطلع سازند و به آنها بگویند كه با این مبالغ چه اقدامات زیادی در زمینه اشتغال، توجه به نیازمندان و همچنین پرداخت بیمه بیكاری به بیكاران انجام می‌شود.

به گزارش نما ، به نقل از ایسنا، داریوش قنبری با انتقاد از نحوه عملکرد دولت گذشته در اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: متأسفانه در فاز نخست اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، هم مجلس و هم دولت آنطور که باید عمل نکردند، چراکه طبق این قانون قرار بود از درآمدهای حاصل از هدفمندی به برخی از اقشار نیازمند ماهیانه مبلغی پرداخت شود و مابقی این درآمدها نیز صرف اقدامات دیگری نظیر بخش سلامت یا آموزش کشور شود.
وی با بیان اینکه "امروز یازانه‌ها در کشور ما هدفمند نشده‌ است"، افزود: این در حالی است که با وجود اهداف ابتدایی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، امروز ما مشاهده می‌کنیم که هدفمندی تنها به پرداخت نقدی یارانه‌ها تبدیل شده است که این اقدام نیز مصائب و مشکلات بسیاری به دنبال خود به همراه آورده است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه "ادامه کار هدفمندی یارانه‌ها به شکل کنونی بسیار دشوار است"، تصریح کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که احساس می‌شود باید در روند اجرای این کار اقداماتی اصلاحی انجام شود. امروز اینگونه احساس می‌شود که باید دولت و مجلس ضمن تصحیح وضعیت فعلی جامعه مشکلات قانون فعلی هدفمندسازی یارانه‌ها را با کمک رسانه‌ها به مردم تبیین کنند.
این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: مسئولان اجرایی و رسانه‌های فردی و گروهی باید در تلاش باشند تا مردم را از عواید حاصل از انصراف از دریافت یارانه‌ها مطلع سازند و به آنها بگویند که با این مبالغ چه اقدامات بسیاری در زمینه اشتغال‌زایی، توجه ویژه به نیازمندان و همچنین پرداخت بیمه بیکاری به بیکاران انجام می‌شود.
وی همچنین به تأثیر اعتماد مردم به دولت در مقاطع بعدی اشاره و اظهار کرد: در رابطه تعامل و همکاری مردم با دولت، اعتماد حرف نخست را می‌زند. چنانچه در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم انجام شود و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشند، مردم می‌توانند هرچه بیشتر از گذشته به دولت اعتماد کنند.
این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به نقش دولت در جلب اعتماد مردم، گفت: چنانچه دولت در گام فعلی یعنی موضوع انصراف مردم از دریافت یارانه‌های نقدی تلاش کند که آثار ملموس اعتماد مردم به خود را نشان دهد و به آنها با ارائه گزارش‌هایی سالانه آماری از عواید حاصل از انصراف مردم از دریافت یارانه و همچنین اقدامات عام‌المنفعه صورت گرفته در این زمینه ارائه دهد، آنها در گام‌های بعدی نیز به دولت اعتماد می‌کنند.
قنبری در پایان به نقش و تأثیرگذاری قوای مقننه و قضائیه و همچنین دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف نظام در کمک به دولت برای عبور از مسیر فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌های کشور از جمله قوه مقننه باید دولت را در این زمینه همیاری کنند. در این راستا قوه مقننه می‌تواند با تصویب قوانین اصلاحی لازم، ایرادات قانون فعلی را برطرف کند و همچنین مبانی حقوقی قانون هدفمندی یارانه‌ها را به شکلی واقعی تبیین سازد.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...