نسخه چاپی

خبرهای وزیر راه از آزادراه تهران - شمال

وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد: مباحث فنی، مالی و حقوقی آزادراه تهران – شمال در حال بررسی است و گزارشاتی تهیه شده اما تا زمانی كه نتایج نهایی اعلام نشود هیچ وعده‌ای اعلام نمی‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در حاشیه نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور درباره " از دستور کار خارج شدن آزادراه تهران – شمال" اظهار کرد: مباحث مرتبط با این آزادراه در حال پیگیری است و دربازدیدی که بنده از محور هراز در ایام نوروز داشتم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آخرین اخبار از وضعیت آزادراه اعلام کردم که " در حال حاضر و در حین بازدید از محور هراز، اولویت ما این محور است و موضوعات مرتبط با آزادراه تهران - شمال را همچنان ترغیب می‌کنیم".

به گفته وی محور هراز می‌تواند ظرف دو به سال به نتیجه برسد و محور فیروزکوه نیز می‌تواند ظرف سال جاری به نتیجه برسد.

در بخش مسکن و هدفمندی‌ یارانه‌ها موضوع روشنی پیش‌بینی نشده است

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که فعلا در بخش مسکن و در بحث هدفمندی‌ یارانه‌ها موضوع روشنی پیش‌بینی نشده است، اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل تمام علاقه‌مندی ما در مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها کاهش مصرف گازوئیل است که این کار را از دو طریق انجام می‌دهیم.

آخوندی افزود: افزایش سهم ریل در حمل و نقل مسافری و باری و نوسازی ناوگان جاده‌ای از مهمترین برنامه‌هایی است که در این راستا دنبال می‌کنیم و برنامه‌هایی در این زمینه تهیه کرده و به دولت ارائه می‌کنیم. همچنین آیین‌نامه‌هایی در حال تهیه است.

وی گفت:‌ در بودجه 93 رقمی از بودجه وزارت نفت در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی در نظر گرفته شده که اگر هر بخشی بتواند مصرف انرژی را کاهش دهد بخشی از مابه‌التفاوت آن در اختیار آن بخش قرار می‌گیرد و ما نیز در این راستا برنامه‌هایی داریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ مطالعاتی را با بانک جهانی در رابطه با افزایش ایمنی راه‌ها داشتیم که بتوانیم با استانداردهای بین‌المللی افزایش ایمنی راه‌ها را مجددا در دستور کار قرار دهیم و این موضوع یکی از مباحث مهمی بود که در جلسه امروز کمیسیون ایمنی راه‌ها مطرح شد و موضوع دیگر مورد بحث در این جلسه تشکیل کمیسیون فرهنگی اجتماعی ایمنی راه بود.

اقدامات راهداری در نوروز امسال

آخوندی با بیان این‌که امسال سامانه‌ای برای دریافت اطلاعات از وضعیت جاده‌ها با شماره 141 ایجاد کردیم، گفت: این سامانه به صورت گویا و اپراتوری پاسخگوی مشکلات شهروندان بود و 389 هزار ثبت تماس داشتیم و 25 هزار نفر نیز با اپراتور این سامانه مشکلات خود را مطرح کردند.

وی با بیان این‌که 26 هزار کیلومتر از راه‌های اصلی تا قبل از ایام نوروز مورد بازدید قرار گرفت، افزود: اقدامات مهمی را در راستای افزایش ایمنی جاده‌ها از بهمن و اسفند گذشته آغاز کردیم و حدود 160 میلیارد تومان نیز در دو ماه پایانی پارسال در جهت افزایش ایمنی راه‌ها اختصاص یافت که البته قبول دارم همچنان با سطح استانداردها فاصله داریم ولی در هر صورت محدودیت‌های بودجه‌ای را نیز در این زمینه باید در نظر گرفت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 12 هزار و 400 راهدار در تمام نوروز به مردم خدمت‌رسانی کردند و 1100 اکیپ راهداری و 1650 گشت راهداری فعال داشتیم و 1700 اکیپ امدادی و تعمیراتی نیز به مردم خدمت رسانی کردند.

آخوندی با بیان این‌که حضور راهداران در نوروز 93 کاملا در جاده‌ها نمایان بود، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که انجام دادیم و پیگیری کردیم بحث کنترل و مدیریت سرعت در جاده‌هاست و 260 دوربین راهداری امسال به مرکز پلیس متصل شدند تا پلیس بتواند تخلفات را مورد توجه قرار دهد.

اولویت‌های بخش حمل و نقل در سال جاری

وی تاکید کرد: امسال تلاش می‌کنیم که تعداد دوربین‌ها را در جاده‌ها افزایش دهیم و در جلسه بعدی کمیسیون ایمنی راه‌ها تعداد این دوربین‌ها را اعلام خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گشت نامحسوس در جاده‌ها و شناسایی رفتارهای پرخطر را از دیگر اولویت‌های حوزه حمل و نقلی در سال 93 برشمرد و بر افزایش مجتمع‌های خدماتی - رفاهی در سال جاری تاکید کرد.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...