نسخه چاپی

خوش بینی مقامات آمریكایی به ادامه مذاكرات

عکس خبري -خوش بيني مقامات آمريکايي به ادامه مذاکرات

پایگاه خبری "المانیتور" به نقل از یك مقام بلندپایه آمریكایی اعلام كرد، ایالات متحده امریكا به مذاكرات خوش‌بین است.

به گزارش نما ، المانیتور به نقل از یک مقام بلند پایه آمریکایی اعلام کرد، ایالات متحده امریکا به مذاکرات خوش‌بین است.
شایان ذکر است ساعاتی پیش تیم هسته‌ای کشورمان تهران را به مقصد وین اتریش ترک کرد.
گفتنی است دومین دور مذاکرات وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو 27 و 28 اسفند ماه 1392 در شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از اتمام این دور از گفتگوها گفت: در این دور از مذاکرات درباره غنی‌سازی و رآکتور آب سنگین تحقیقاتی اراک، همکاری‌های غیرنظامی و تحریم‌ها صحبت شده است.
وی افزود: سعی می‌کنیم درباره مباحث ماهوی کار کنیم و در مرحله بعدی کارشناسان دو طرف ملاقات‌هایی خواهند داشت.
همچنین "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: براساس چارچوب زمان‌بندی که دور قبل تعیین کردیم در جلسات دیروز و امروز بحث‌های بسیار محتوایی، جدی و مفید پیرامون یک رشته از موضوعات داشتیم که شامل غنی‌سازی، اراک، همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و تحریم‌ها بود.
وی تصریح کرد: مجددا از هفتم تا نهم آوریل (18 تا 20 فروردین) در وین جلسه خواهیم داشت و گفتگوها را راجع‌ به موضوعات محتوایی قابل پیگری در توافق جامع ادامه می‌دهیم.
ظریف ادامه داد: در فاصله الان تا اجلاس رسمی کارشناسان و متخصصان ما ملاقات خواهند کرد تا درباره جزئیات موضوعاتی که به آنها واگذار شده بحث و گفتگو کنند.
لازم به ذکر است هیئت‌های کارشناسی ایران و 1+5 به سرپرستی "حمید بعید‌ی‌نژاد" و "استفان کلمنت" از روز 14 فروردین سال جاری به مدت سه روز با یکدیگر مذاکره کردند.
گفتنی است دو طرف در دومین دور از مذاکرات کارشناسی در چارچوب گام نهایی برنامه اقدام مشترک درباره موضوعاتی از جمله غنی‌سازی، رآکتور آب سنگین تحقیقاتی اراک، همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای و نیز لغو تحریم‌ها گفت‌وگو کرده‌اند.
"حمید بعیدی‌نژاد" مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان که ریاست هیئت ایرانی در مذاکرات کارشناسی را بر عهده دارد پس از پایان این دور از مذاکرات، آن را مفید خواند.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...