نسخه چاپی

وزیر امور خارجه ایران:

«قطعنامه پارلمان اروپا در مذاكرات هسته ای تاثیری ندارد»

عکس خبري -«قطعنامه پارلمان اروپا در مذاکرات هسته اي تاثيري ندارد»

وزیر امور خارجه ایران در واكنش به تصویب قطعنامه پارلمان اروپا در مورد ایران و تاثیر این قطعنامه بر مذاكرات هسته ای،گفت: از نظر ما اظهار نظرهای پارلمان اروپا نه اعتبار دارند و نه از وزن سیاسی برخور دارند و تاثیری نیز بر مذاكرات هسته ای ندارد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد جواد ظریف، ظهر دوشنبه به وقت محلی هنگام ورود به وین درگفت و گوبا خبرنگاران، درخصوص تاثیر تصویب قطعنامه پارلمان اروپا در مورد ایران بر روند مذاکرات هسته ای، تاکید کرد: این موضوع هیچ نقشی در مذاکرات هسته ای ما با گروه 1+5 ندارد.

ظریف گفت: این دور از مذاکرات قرار است که آخرین مرحله در بررسی موضوعات و محورهای مورد بحث باشد و ما در مذاکرات دو روز آینده، بحث ها را تمام خواهیم کرد تا در مرحله بعدی که در اردیبهشت ماه خواهد بود وارد تدوین متن مشترک شویم.

وزیرامورخارجه تاکید کرد: امیدواریم با توجه به کارهای خوبی که ازسوی کارشناسان فنی در جلسات کارشناسی روزهای گذشته انجام شده است زمینه برای تدوین متن مشترک در جلسه اردیبهشت ماه فراهم شود.

ظریف در پاسخ به این سوال که چه موضوعاتی دراین مرحله از مذاکرات مورد بحث خواهد بود؟ گفت: در این دور از مذاکرات در مورد همه موضوعات باقیمانده تبادل نظر خواهیم کرد تا دیدگاه های دو طرف به هم نزدیک شود و قرار است دوستان در این مرحله موضوع را جمع کنند.

ظریف با امیدواری به اینکه تا پایان مهلت 6 ماهه تعیین شده (20 جولای/3 تیر) به توافق نهایی دست یابیم، گفت: برای دستیابی به این هدف نیازمند کار سخت و اتخاذ تصمیمات مهمی هستیم.

وی افزود: ما بر این اعتقاد هستیم که شرکای ما باید تصمیمات مهمی بگیرند که شامل قبول کردن واقعیات موجود و احترام گذاشتن به حقوق مردم ایران است.

ظریف تاکیدکرد: ما آماده همکاری هستیم تا هرگونه ابهامی در مورد ماهیت صرفا مسالمت آمیز برنامه هسته ای ایران رفع شود این دستور کار ما است.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...