نسخه چاپی

افزایش قیمت ها یك شبه اعلام می شود

مردم در تلاطم و اضطراب

عکس خبري -مردم در تلاطم و اضطراب

به احتمال زیاد برای سال جدید بهای هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای از 400 تومان به 700 تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد به بیش از یكهزار تومان افزایش می یابد.

به گزارش نما ،از اواخر سال گذشته گمانه زنی ها و حدسهایی در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی آغاز شده بود و برآوردها حاکی از آن بود  که به احتمال زیاد برای سال جدید بهای هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای از 400 تومان به 700 تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد به بیش از یکهزار تومان افزایش می یابد.
 همزمان با افزایش قیمت بنزین، نظام عرضه کارتی و تخصیص سهمیه به خودروهای شخصی و عمومی هم در دستور کار قرار دارد که به نظر می‌رسد تغییری در سهمیه 60 لیتری خودروهای شخصی با نرخ‌های جدید اعمال نشود.
 بر این اساس از اردیبهشت ماه خودروهای شخصی ماهانه 60 لیتر بنزین با نرخ 700 تومانی دریافت می‌کنند، اما در این میان عده ای از مردم نگران از دست دادن بنزین های 400 تومانی ذخیره شده خود هستند، رضا راننده ای جوان در این خصوص می گوید: خیلی اوقات برای اینکه بنزین 400 تومانی کارت سوختم را ذخیره کنم برای وقتی که بنزین گران می شود از بنزین آزاد استفاده کردم و در سال جدید که بهای بنزین افزایش پیدا می کند نگران از دست دادن بنزین های ذخیره کرده خود هستم.
وی افزود: با توجه به اینکه صحبت هایی درخصوص بنزین 1000 تومانی زده شده است نگران افزایش قیمت کرایه ماشین ها و اتوبوس و سایر کالاها هستم که هر سال با افزایش قیمت بنزین تورم نیز افزایش پیدا می کند.
در خصوص بنزین های 400 تومانی ذخیره سازی شده در کارت‌های هوشمند معاون اقتصادی وزیر اقتصاد از دادن مهلتی برای استفاده این بنزین ها به مردم خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم دولت قرار است مهلتی به مردم داده شود تا این بنزین را مصرف کنند و قرار نیست بنزین 400 تومانی از بین برود و پس از اتمام سهمیه های بنزین 400 تومانی کارت‌ها، مردم می‌توانند از سهمیه‌های جدید بنزین کارت خود برداشت کنند.
شاپور محمدی خاطر نشان کرد که زمان افزایش قیمت بنزین در فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها توسط آقای شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور اعلام خواهد شد و هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نمی باشد.
همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز در حاشیه گردهمایی استانداران و فرمانداران سراسر کشور، درباره قیمت بنزین و گازوئیل اظهار کرد: بنزین و گازوئیل از جمله کالاهایی است که اگر بخواهیم قیمت آن را اعلام کنیم، شب قبل از تعیین قیمت این موضوع را اعلام خواهیم کرد. ضمن اینکه هنوز قیمت قطعی اینها تصویب نشده است.
گزارش: سیده الهام جوادی

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...