نسخه چاپی

سوء استفاده مهران مدیری از احساسات مردم

عکس خبري -سوء استفاده مهران مديري از احساسات مردم

بولتن نیوز - پس از كش و قوس های فراوان در نهایت از چند روز قبل سری جدید مجموعه ویدیویی قهوه تلخ به كارگردانی مهران مدیری روانه سوپرماركت ها و فروشگاه های توزیع محصولات فرهنگی و هنری شد اما سوالی كه در این میان مطرح می شود این است كه چه عاملی باعث ساخت دوباره این سریالی شد كه به گفته دست اندر كارانش برای همیشه متوقف شده بود ؟

اوایل ماه رمضان سال قبل بود که سری بیست و پنجم مجموعه قهوه تلخ توزیع شد و مهران مدیری در ابتدای نمایش این مجموعه ها به مردم توضیح داد که پس از یک ماه وقفه با انرژی مضاعف به میان مردم بازخواهد گشت اما نه تنها پس از اتمام ماه مبارک رمضان سری بعدی این سریال روانه فروشگاه ها نشد بلکه طولانی شدن مدت وقفه توزیع این سریال شبکه خانگی حاشیه های زیادی را برای این مجموعه به وجود آورد . گرچه ابتدا برخی قصد داشتند توقف این سریال را به توقیف وزارت ارشاد ربط دهند اما خیلی زود اخبار دیگری مبنی بر از هم پاشیدن تیم بازیگران ، افسردگی مهران مدیری، شکست تجاری تهیه کنندگان و . . . برای پایان این سریال مطرح شد و نهایتا در روزهای ابتدایی بهمن ماه سالجاری اعلام شد این مجموعه برای همیشه تمام شده است .

در حالی که پس از همه این اتفاقات و خبر خانه نشینی مهران مدیری به دلیل افسردگی کمتر کسی فکر توزیع شماره بعدی این سریال را داشت قسمت 26 این مجموعه به ظاهر طنز از 12 اردیبهشت ماه روی میز مراکز خرید آمد . در باره چرایی از سر گرفته شدن این سریال مسائل مختلفی مطرح شد اما به نظر می رسد توقف پخش سریال و اخبار ضد و نقیض به وجود آمده پیرامون قهوه تلخ تنها یک حربه تبلیغاتی از سوی مهران مدیری و تیم همفکرانش برای نجات پروژه ای بود که جایگاه خود را در میان مردم از دست داده بود .

قسمت جدید سریال قهوه تلخ در حالی در اختیار مردم قرار گرفته است که معلوم نیست سه قسمت این مجموعه جدید پس از ماه ها توقف و در حالی که کارگردانش از افسردگی رنج می برده است چگونه فیلم برداری و تدوین شده است؟ حتی آهنگ تیتراژ این مجموعه نیز به خوانندگی خود مهران مهدیری عوض شده است اما معلوم نیست کسی که از یک بیماری رنج می برد چگونه می تواند برای ضبط ترانه به استودیو برود؟ این درحالی است که اصولا پس از گذشت این همه ماه از توقف فیلم برداری بازیگران این مجموعه که طبق عرف در مجموعه های مختلف دیگر بازی می کنند همگی بدون کوچک ترین تغییری دوباره گرد هم آمده اند در حالی که برخی آن ها سال قبل در مصاحبه هایی بر علیه تهیه کنندگان از مشکلات مالی مجموعه سخن گفته بودند حال چگونه است که همان افراد دوباره در این مجموعه به کار گرفته شده اند ؟ چند ماه قبل خشایار الوند نویسنده سریال در مصاحبه ای در خصوص احتمال تولید دوباره این سریال اعلام کرده بود که به دلیل اینکه بازیگران این مجموعه سر کارهای دیگر حاضر شده اند جمع کردن دوباره آن ها کاری غیر ممکن است و به همین دلیل سریال ادامه پیدا نمی کند .

همچنین شایعه ورشکستگی تهیه کنندگان این مجموعه آنقدر قوی بود که بازگشت دوباره آن ها با همان روند قبلی سوالات زیادی را برای مردم به وجود آورده است . از بازگشت دوباره این مجموعه اینطور می شود استنباط کرد که مهران مدیری در یک پروژه شارلاتانیسم تبلیغاتی برای مجموعه ای که دیگر کمتر در سبد خرید خانوار جا داشت تلاش کرد با کلید زدن یک مظلوم نمایی از پیش طراحی شده و انتشار اخبار کذب از جمله بیماری افسردگی خود از احساسی بودن مردم سوء استفاده کرده و با بازگشتی ناگهانی سریال قهوه تلخ را از ورشکستگی نجات دهد . وی در قسمت های جدید تلاش کرده است با به کاربردن نماهای جدیدتر و آوردن فضای شهری جدید به سریال و همچنین تکه پرانی های سیاسی روز نشان دهد که تحت هیچ شرایطی نمی خواهد شکست را برای خود متصور باشد و از هر مستمسکی برای نشان دادن در اوج بودن خود استفاده می کند .

حال جای این سوال باقی است که مهران مدیری که روزگاری در دل مردم جای داشت چرا به خاطر سود بیشتر حاضر است هرگونه دروغی را به مردم بگوید ؟

۱۳۹۱/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...