نسخه چاپی

انتقاد حزب اصلاح طلب كار از نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

سخنگوی حزب اسلامی كار با بیان اینكه اعضای حزب كار نگرانی خود را بابت فرم‌های هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم اعلام كردند گفت: دولت باید نسبت به اصلاح شیوه یارانه اقدام عاجلی كند.

به گزارش نما ، به نقل از تسنیم، محمد نیشابوری سخنگوی حزب اسلامی کار با اعلام اینکه اولین جلسه شورای مرکزی و شورای سیاسی حزب اسلامی کار برگزار شد، گفت: در جلسه شورای سیاسی دو موضوع شرح وظایف جدید برای این شورا و انتخابات مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: شرح وظایفی که برای شورای سیاسی نوشته شده برای سال‌های پیش بوده و باید آن را با فعالیت جدید حزب تطبیق می‌دادیم و به همین جهت دوستان روی این موضوع کار کرده‌اند و نتیجه را ارائه دادند و مقرر شد در جلسات آینده آنچه تهیه شده را به بحث و بررسی بگذاریم.
سخنگوی حزب اسلامی کار دومین موضوع مورد بحث در جلسه شورای سیاسی حزب متبوعش را نحوه ورود به انتخابات مجلس دانست و اظهار داشت: نحوه چگونگی ورود حزب به انتخابات مجلس مورد بحث و بررسی گذاشته شد و در جلسه آینده هم این قضیه ادامه خواهد داشت تا به نتیجه مطلوب برسیم و استراتژی حزب برای ورود به انتخابات مجلس تدوین شود که آن را در اختیار دبیرکل و شورای مرکزی قرار خواهیم داد.
نیشابوری با بیان اینکه برای انتخابات مجلس باید فعالیت شهرها، استان‌ها و روستاها چشمگیرتر باشد، افزود: از این رو قرار شد در جلسه آینده معاونت امور استان‌های حزب در جلسه شورای سیاسی شرکت و وضعیت حزب در استان‌ها و امکاناتی که در استان‌ها در اختیار داریم تشریح کند تا در استان‌هایی که وضعیت ما در آنجا به صورت بالقوه و بالفعل مناسب است در اولویت گفت‌وگوهای‌مان قرار گیرد. از دبیران استان‌ها می‌خواهیم ریز امکانات حزب و مجموعه دوستان و هواداران حزب را اعلام کنند و بعد از اعلام آنها در تهران و در جلسه شورای مرکزی تصمیم‌گیری کنیم.
وی ادامه داد: از دبیران استان‌ها دعوت می‌کنیم در جلسه شورای سیاسی و شورای مرکزی حضور پیدا کنند و وضعیت استان‌های خود را برای ما اعلام کنند و پس از آن در مورد کاندیداهایی که فعلا نام آنها مطرح است یا اعلام آمادگی کردند را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد. از این رو تعدادی از دوستان در استان‌ها که ارتباط دارند باید ارتباط خود را گسترده‌تر کنند و دبیران استان‌ها و اعضای شورای مرکزی حزب نیز افرادی را که می‌شناسند معرفی کنند تا انشاالله زمانی که استراتژی حزب کار برای انتخابات تدوین شد با کاندیداها وارد گفت‌وگو شویم.
سخنگوی حزب کار تاکید کرد: ورود زودهنگام به انتخابات مجلس از نظر قانون و سیاسی مناسب نیست، اما به هر ترتیب ما مانند سایر احزاب در کشور بنا داریم خود را برای انتخابات آماده کنیم. از این رو الان شرایط را می‌سنجیم تا انشاءالله در فرجه زمانی یعنی بعد از ثبت‌نام از داوطلبان و تائید صلاحیت‌ها منسجم وارد انتخابات شویم.
نیشابوری تصریح کرد: حزب کار در بعضی از استان‌ها کاندیدای اختصاصی خواهد داشت و در برخی از استان‌های دیگر با گروه‌های سیاسی وارد گفت‌وگو می شود و شاید از کاندیداهای آنها حمایت کند. این موضوع به شرایط سال جاری برمی‌گردد.
وی به تشریح مباحث مطرح شده در جلسه شورای مرکزی حزب متبوعش پرداخت و گفت: در این جلسه هم اتفاقات، رویدادها و اخبار مهم در سال جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سخنگوی حزب کار با بیان اینکه اعضای حزب متبوعش از آزادی مرزبانان ابراز خوشحالی کردند، اظهار داشت: البته نگرانی خود را بابت وضعیت نامشخص یک مرزبان دیگر اعلام کردیم و معتقدیم چرا باید شرایط مرزها این طور باشد.
"مقصر، مجموعه مرزبانی و بخش دیگر سربازان و مسئولانی هستند که اصول امنیتی را رعایت نکردند و بخش دیگر هم به گروهگ جیش‌العدل برمی‌گردد که به عنوان یک غده زشت و زننده در استان سیستان و بلوچستان در حال رشد است و نظام باید برخورد قاطع کند و کوتاه نیاید. اگر کوتاه بیاید در آینده جسورتر خواهند شد".
وی با بیان اینکه در جلسه شورای مرکزی حزب کار از دستگاه دیپلماسی و استانداری سیستان و بلوچستان خواستیم تا نسبت به وضعیت پنجمین مرزبان دیگر همچنان پیگیری‌های خود را انجام دهند، اضافه کرد: باید بدانند پرونده مختومه نشده و همچنان باز است. بنابراین باید تکلیف پنجمین مرزبان هرچه زودتر مشخص شود.
سخنگوی حزب کار گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها موضوع دیگری بود که به صورت جدی در جلسه شورای مرکزی مورد بحث، بررسی و انتقاد قرار گرفت و به نظر ما دولت در این زمینه همان راهی را می‌رود که دولت احمدی‌نژاد رفت. به همین جهت نگرانی‌ها رو به افزایش است و شیوه توزیع یارانه‌ها اصلا قبال قیاس نیست.
نیشابوری موضوع کشور را اشتغال عنوان کرد و افزود: صرف کردن یارانه‌ها به این شکل هیچ دردی را برای مردم دوا نمی‌کند. اگر واقعا دولت یازدهم می‌خواهد در حوزه یارانه کاری انجام دهد باید به مسئله اشتغال و تولید توجه کند و تا این دو مسئله حل نشود هرگونه توزیع نقدی بین مردم موجب افرایش تورم خواهد شد. از این‌رو امیدواریم اندیشمندان اقتصادی دولت به این نکته توجه جدی کنند.
وی با بیان اینکه مسئله سلامت مورد توجه مردم است و آنها نسبت به سلامت دغدغه دارند، گفت: اگر موضوع اشتغال حل شود و تولید جایگاه خود را پیدا کند قاعدتا نظام تامین اجتماعی و بیمه‌ای از شرایط اقتصادی تبعیت خواهند کرد.
سخنگوی حزب کار با بیان اینکه اعضای حزب کار نگرانی خود را بابت فرم‌های هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم اعلام کردند، اظهار داشت: ممکن است کارمند، کارگر و یا سرمایه‌دار خانه 100 میلیونی داشته باشد، اما 120 میلیون هم بدهی دارد و یا سرمایه‌داری بدهکار نظام بانکی است. پس تکلیف آنها چیست؟ مردم فقط باید دارایی‌ها را آن هم بدون ذکر بدهکاری‌ها اعلام کنند. این موضوع مبنای خوبی برای سنجش یارانه‌ها نیست. بنابراین دولت باید شیوه خود را تغییر دهد تا به روش مرسومی که در دنیا وجود دارد، برگردد.
"دنیا در این زمینه فرمول و زیربنایی را در نظر گرفته و نظام تامین اجتماعی، آمار، داده‌ها و اطلاعات درستی دارد، اما به داده‌های ما شائبه وارد است. افرادی بدون هیچ سندی هکتارها زمین دارند و می‌توانند فرم هدفمندی یارانه‌ها را پر کنند و کارگری هم که باید از حقوق دریافتی خود یک و نیم میلیون آن را صرف اجاره منزلش کند، این فرم را پر کند.
نیشابوری با اشاره به اینکه جلسه شورای مرکزی حزب کار طولانی شد و اعضاء دغدغه‌های خود را پیرامون اجرای فاز دوم یارانه‌ها اعلام کردند، گفت: امیدواریم دولت این نگرانی‌ها را مورد توجه قرار دهد و نسبت به اصلاح شیوه یارانه اقدام عاجلی کند وگرنه به سرنوشت دولت سابق مبتلا خواهد شد.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...