نسخه چاپی

ضرر آب یخ به اعصاب بدن

یك دستیار تخصصی طب سنتی، مصرف آب همراه با یخ كه برای اعصاب بدن مضرر است، را تشریح كرد.

به گزارش نما، ژاله علی اصل در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره بهترین روش سرد کردن آب اظهار داشت: برای سرد کردن آب، یخ را در ظرفی قرار دهید و آن ظرف را در آب قرار داده شود و از انداختن یخ درون آب برای خنک شدن آب باید پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه یخ انداختن در داخل آب برای سرد کردن آب، در اصل جمع میان دو آب مختلف است، بیان داشت: آب گداخته یخ، برف و تگرگ مضر اعصاب، اعضای تنفس و سیستم گوارش است، زیرا مکث آنها در اعضا نسبت به آب بیشتر است.

دستیار تخصصی طب سنتی افزود: هنگام افطار و شدت سرفه یکی دو فنجان آب گرم مُسکن عطش و شدت سرفه است همچنین آب را به یک نفس و سرعت تمام نباید نوشید و حداقل به سه نفس باید مصرف کرد.

علی اصل عنوان کرد: بخار نفس نباید به آب برسد و به طرف آب نباید فُوت کرد و در حالت خوابیده به هر نحوی که باشد و در حالت خمیده و انحراف گردن آب نوشیده نشود. همچنین، خوابیدن سریع بعد از آشامیدن مضر است.

وی گفت: از آشامیدن آب از ظرف سَرتنگ پرهیز شود، تا آنچه در آن است مشخص شود و آب را از راه دور در دهان ریختن مضر است زیرا خطر وارد شدن به ریه و امراض آن وجود دارد. همچنین، نباید دهان را در ظرف آب کرد و نوشید، بلکه باید لب را برظرف گذاشت.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: بهترین ظرف برای مصرف آب ظرف چینی و سفال است. آشامیدن آب در ظرف قلعی به سرعت سبب تسکین عطش می‌شود و بعد از آن ظرف روئین است، همچنین آشامیدن آب در ظرف طلا و نقره هر چند مقوی قلب است، اما باعث خفقان (گرفتگی و تپش) (مصرف آب در ظرف طلا و نقره حرام است) است و آشامیدن آب در ظرف مس قلعی نشده موجب بروز جذام می‌شود.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...