نسخه چاپی

آغاز ثبت نام بیمه كارگران ساختمانی

عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی كارگران ساختمانی از ثبت‌نام كارگران ساختمانی برای دریافت پوشش بیمه در برخی استانها و شعب تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، محمد باقری در مورد بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: موضوعی که در مورد بیمه 50 هزار کارگر ساختمانی مطرح شده مربوطه به سهمیه سال 92 این قشر است.

عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی کارگران ساختمانی افزود: سهمیه سال گذشته بیمه کارگران ساختمانی 200 هزار کارگر بود که تا پایان سال قبل 150 هزار کارگر از این تعداد بیمه شدند و تعداد اعلام شده برای تکمیل بیمه کارگران ساختمانی است.

وی گفت: علی رغم اعلام سازمان تأمین اجتماعی در روزهای پایانی سال قبل، کارگرانی که در آن روزها به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کرده‌اند، پاسخی نگرفتند و به آنها اعلام شد که چنین چیزی به شعب ابلاغ نشده است.

باقری افزود: اما در روزهای ابتدایی امسال ثبت نام از کارگران ساختمانی مشمول بیمه آغاز شده اما بررسی ها نشان می‌دهد که ثبت نام تنها در برخی شعب و شهرستانها در حال انجام است.

این فعال کارگری اضافه کرد: اعلام ثبت نام از کارگران در روزهای پایانی سال کار صحیحی نبود و باید در زمان مناسب این کار انجام می‌شد،ضمن اینکه مهلت مشخصی برای کارگران تعیین نشده است.

به گفته وی، ظاهرا دولت در سال جاری سهمیه‌ای برای بیمه کارگران در نظر نگرفته است.

سازمان تأمین اجتماعی در روزهای پایانی سال 92 اعلام کرد: 50 هزار کارگر ساختمانی از این هفته به جمع بیمه شدگان تأمین اجتماعی افزوده می‌شوند که کار ورود این افراد به سیستم تأمین اجتماعی از ابتدای هفته جاری آغاز شده است.

بر این اساس، کارگران ساختمانی که دوره‌های فنی و حرفه‌ای را گذرانده، کارت مهارت را اخذ کرده‌ و قبلاً تقاضای خود را به شعب سازمان تأمین اجتماعی داده‌اند به ترتیب اولویت به تعداد 50 هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می گیرند.

منبع: فارس

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...