نسخه چاپی

مخالفت سنا با ورود ابوطالبی به آمریكا

سنا آمریكا شب گذشته به اتفاق آرا لایحه ممانعت از ورود سفیر ایران در سازمان ملل را به دلیل دست داشتن در تسخیر لانه جاسوسی را به تصویب رساند.

به گزارش نما، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت: سنا آمریکا شب گذشته به اتفاق آرا لایحه ممانعت از ورود سفیر ایران در سازمان ملل را به دلیل دست داشتن در تسخیر لانه جاسوسی را به تصویب رساند.

این لایحه که «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه تگزاس آن را معرفی کرده است از ورود تروریست‌های سرشناس به آمریکا بعنوان نمایندگان سازمان ملل جلوگیری به عمل می‌آورد.

با اینحال در این لایحه اسمی از فردی آورده نشده است و این وزارت خارجه آمریکا است که تعیین می‌کند چه کسی تروریست و چه کسی تروریست نیست.

بر اساس این گزارش، سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است به صورت شفاهی این لایحه را تصویب کرده‌اند.

این لایحه برای تأیید نهایی باید در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شود و سپس به امضای «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا درآید.

پیشتر «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید به پایگاه خبری آمریکایی «بلیز» درباره «حمید ابوطالبی» گفته بود: انتخاب کسی که گزارش شده در تسخیر سفارت آمریکا در تهران حضور داشته، برای نمایندگی در سازمان ملل، تاثیری را در مذاکرات هسته‌ای نخواهد داشت.

چندین نفر از قانونگذاران کنگره اعلام کردند که از تصمیم «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران برای اینکه چنین گزینه‌ای را انتخاب کرده است نگران هستند.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...