نسخه چاپی

ذرت مكزیكی نخورید چون ...

معمولا پنیر را در آب قرار می‌دهند تا سالم گردد اما پنیرهای پیتزا را حرارت می‌دهند كه این امر مشكلاتی را برای سلامتی به وجود می‌آورد.

به گزارش نما حمید عبدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: به هیچ عنوان مصرف ذرت مکزیکی را توصیه نمی‌کنم چون در آن از سس‌ها و ادویه‌های غیراستاندارد استفاده شده است و سس مایونزی که در آن به کار برده شده مضر است و به سم کبد مشهور می‌باشد ذرت اگر به طور مناسبی مصرف گردد و نمک زیادی نداشته باشد می‌تواند میان وعده خوبی محسوب شود.

وی افزود: پنیر پیتزا اگر در شرایط بهداشتی تهیه شود می‌توان به مقدار کم از آن استفاده کرد اما در ذرت‌های مکزیکی معمولا از پنیرهای باز به کار می‌رود که بهداشتی نیستند.

عبدی تصریح کرد: معمولا پنیر را در آب قرار می‌دهند تا سالم گردد اما پنیرهای پیتزا را حرارت می‌دهند پنیری که حرارت داده می‌شود می‌تواند عوارضی برای کبد، دستگاه گوارش و در نهایت برای قلب ایجاد نماید.

این متخصص در پایان درباره مضرات پنیر پیتزا گفت: پنیر پیتزا در حرارت بالا تغییر پیدا می‌کند، برای طعم دار کردن آن از ادویه‌های نامناسب استفاده می‌شود، حاوی کالری و نمک بالایی است و دارای هیستامین بالا می‌باشد و در کل پنیر پیتزایی که در فست فودها به کار می‌رود را اصلا توصیه نمی‌کنیم.

۱۳۹۳/۱/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...