نسخه چاپی

اگر اختلافی وجود نداشت مذاكره‌ای هم نبود

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: هیچ مورد اختلافی پس از پرونده اوكراین بین روسیه و دیگر اعضای 1+5 بوجود نیامده است و من هیچ نشانه‌ای از این موضوع نمی‌بینم.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "مایکل مان" در پاسخ به این سوال که آیا پس از مسئله اوکراین مورد اختلافی بین روسیه و دیگر اعضای 1+5 بوجود آمده است یا خیر؟ گفت: هیچ مورد اختلافی پس از پرونده اوکراین بین روسیه و دیگر اعضای 1+5 بوجود نیامده است و من هیچ نشانه‌ای از این موضوع نمی‌بینم.
وی ضمن اینکه به صورت تلویحی وجود اختلافات در مذاکرات با ایران را تایید کرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مقامات عنوان می‌کنند که اختلافاتی بین ایران و 1+5 وجود ندارد و برخی دیگر از اختلافات گسترده خبر می‌دهند، اظهار داشت: اختلاف در مورد پرونده هسته ای ایران وجود دارد و اگر اختلافی وجود نداشت مذاکره‌ای هم نبود.
گفتنی است مذاکرات ایران و 1+5 از ساعت ظهر امروز به وقت تهران آغاز شد و "عباس عراقچی "معاون وزیر خارجه ایران قبل از آغاز سومین نشست ایران و 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو با همتایان چینی و روس خود دیدار و گفتگو کرد.
شایان ذکر است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: این دور از مذاکرات، احتمالا آخرین دور مرور موضوعات مهم که هر یک از طرفین معتقد است به شکلی می‌باید در توافق نهایی مورد توجه واقع شوند خواهد بود و از دور بعد نگارش مشترک توافق نهایی را آغاز خواهیم کرد که کاری پیچیده، دشوار و کم سرعت خواهد بود.
ظریف همچنین در صفحه توئیتر خود نوشت: ادامه گفتگوها در راستای رسیدن به یک توافق جامع و نهایی مسئولیت سنگین و جمعی است.
وی افزود: مهمتر از همه، این امر در راستای دستیابی به منافع همه طرف‌ها است.
گفتنی است اولین نوبت دور سوم مذاکرات جامع ایران و 1+5 ساعت 12:57 دقیقه به وقت تهران پایان یافت و قرار است گفتگوهای دوجانبه میان معاونان در هتل کوبورگ برگزار شود.

۱۳۹۳/۱/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...