نسخه چاپی

وزیر اقتصاد آمریكایی شد!

وزیر امور اقتصادی و دارایی هم بعد از رئیس كل بانك مركزی در رأس یك هیات بلند پایه از مقامات اقتصادی كشور برای شركت در اجلاس بهاره بانك جهانی و صندوق بین المللی پول به آمریكا سفر كرد.

به گزارش نما، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در راس یک هیات بلند پایه از مقامات اقتصادی کشور برای شرکت در اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به آمریکا سفر کرد.

نشست مشترک صندوق بین المللی پول (IMF) و گروه بانک جهانی(World Bank Group) همه ساله در دو نوبت و با حضور وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو برگزار می شود.

دستور جلسه این اجلاس موضوعاتی از قبیل: متنوع سازی اقتصادی در اقتصادهای مبتنی بر منابع طبیعی، یارانه، تامین مسکن برای اقشار کم در آمد ،حمایت از عضویت کشورمان در نهادهای بین المللی توسعه ای ،حضور در اجلاس معاونین گروه 24،ارایه گزارش کمک فنی "ایمنی حمل و نقل جاده ای" می باشد.

اجلاس بهاره در اواخر فروردین ماه و اجلاس پائیزه (سالانه) به طور معمول در اواسط مهرماه در واشنگتن برگزار و هر سه سال یک بار یکی از کشورهای عضو به عنوان میزبان اجلاس سالانه تعیین می شود.

اجلاس بهاره روزهای 9 تا 12 آوریل 2014 ( برابر با 20 تا 23 فروردین1393) برگزار می شود.

از مهمترین نشست های این اجلاس میزگردهای اقتصادی با حضور مقامات ارشد صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، نشست وزرا و روسای کل گروه 24، نشست معاونین گروه 24، اجلاس کمیته پولی و مالی بین المللی (IMFC) و کمیته توسعه (DC) است.

در این اجلاس بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، نمایندگانی از بانک مرکزی وزیر اقتصاد را همراهی می نمایند.

حضور مقامات بانکی و اقتصادی کشورها در این اجلاس فرصت مناسبی را فراهم می آورد تا ملاقات هایی میان روسای کل و سایر اعضای هیات های اعزامی از کشورهای مختلف در راستای افزایش ارتباط و همکاری های بانکی و اقتصادی فیمابین صورت گیرد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۱/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...