نسخه چاپی

جزئیات جدل‌لفظی معاون‌روحانی با حدادعادل

با توجه به صدور قطعنامه اخیر توسط اتحادیه اروپا و عدم موضع گیری از سوی دولت و از همه بدتر تطهیر این قطعنامه از سوی برخی از دولتمردان، به نظر می رسد ادامه روند سكوت در برابر توهین ها و تحقیر های غرب نسبت به ایران، هزینه های سنگینی متوجه كشور و امنیت و عزت كشور می كند.

به گزارش نما به نقل از دانا، روز شنبه 16 فروردین پس از آنکه غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان نطق میان دستور خود را در صحن علنی مجلس قرائت کرد مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور نزد وی رفت.

گفته می شود بیانیه برخی نمایندگان در محکومیت اتحادیه اروپا مورد اعتراض مجید انصاری معاون پارلمانی اروپا جمهور قرار گرفته و به همین دلیل با به حداد عادل اعتراض کرده است.

برخی معتقدند این قطعنامه را پارلمان اروپا صادر کرده که با اتحادیه اروپا متفاوت است و نباید بیانیه مجلس در محکومیت اتحادیه اروپا باشد.

در این راستا جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و عضو فراکسیون اصولگرایان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی دانا اظهار داشت: کسانی که به ارزش های نظام و انقلاب بی رحمانه هجوم می برند باید تحت پیگرد قرار گرفته و در مجامع به آنها اعتراض شود و جوابگو باشند.

وی خاطر نشان کرد: باید سند اعتراض ایران از سوی شورای امنیت ملی تدوین شود و به مجامع عمومی گزارش داده شود و باید به لحاظ حقوقی تحرکاتی صورت بگیرد.

نماینده مردم مشهد یادآور شد: یکی از کارهایی که می توان در این خصوص انجام داد این است که کنفرانس های بین المللی به دعوت جمهوری اسلامی برای تبیین حقوق بشر میان ادیان الهی برگزار شود؛ چرا که ادیان الهی همه دارای چهارچوب هایی هستند.

کریمی قدوسی افزود: معضل بزرگ جهان در حال حاضر حقوق بشر است و متاسفانه شمشیر تیز حقوق بشر در دست کسانی است که بزرگترین جنایت ها را علیه بشریت انجام می دهند و در عین حال خود را حاامی حقوق بشر می دانند.

وی در خصوص اعتراض انصاری به حداد عادل گفت: تفاوت ماهوی میان اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا وجود ندارد و اتحادیه اروپا، پارلمان اروپا، ناتو و … را در برمی گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور معتقد بود دولت یازدهم در روابط سیاسی خود با اتحادیه اروپا موفق بوده و نباید قطعنامه پارلمان اروپا را به پای اتحادیه اروپا گذاشت؛ اکنون روابط ما با کشور ها ی ایتالیا و اتریش در حال بهبودی است.

کریمی قدوسی خاطرنشان شد: مواردی که امروز پارلمان اروپا مطرح کرده است، پیش از این نیز توسط سران اتحادیه اروپا مطرح شده بود و قبلا نیز بیانیه هایی در این خصوص صادر شده است.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا با مواضع پارلمان اروپا همراهی داشته و این مصوبه پارلمان اروپا مورد قبول اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرای خارجه انگلستان، آلمان و فرانسه است.

عضو فراکسیون اصول گرایان مجلس افزود: هرچند انصاری از این سخنان را قبول نکرد اما باید خاطرنشان شد روابط ایران با ایتالیا و اتریش از ابتدای انقلاب نسبت به سایر کشورهای اروپایی بهتر بوده است و این موضوع ربطی به عملکرد کنونی وزارت خارجه ندارد.

کریمی قدوسی گفت: سیاست های غلط دولت یازدهم مانند اعلام این موضوع که حل مشکلات کشور در گرو سیاست خارجی است و بعد از آن هم مشخص شد که منظور از کشور های خارجی فقط 4 کشور است، باعث به وجود آمدن این مشکلات شده است.

وی بیان داشت: وقتی ضربات 35 ساله ملت ایران به پیکره استکبار جهانی با این جمله که "باید با کدخدا صحبت کنیم" نادیده گرفته می شود و یا زمانی که دولت نسبت به همه دهن کجی های غرب به کشور در این مدت سکوت می کند، باید منتظر قطعنامه هایی مانند قطعنامه اتحادیه اروپا باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اتحادیه اروپا از صدور این قطعنامه 2 هدف را پیگیری می کرد که یکی از آنها این بود که اروپا احساس می کند اگر این باج خواهی ها را ادامه دهد، از طرف ایران عکس العملی نمی بیند و هزینه ای برا یآنها ایجاد نمی شود.

کریمی قدوسی اظهار داشت: موضع دیگر اتحادیه اروپا این است که انها می خواهند در حوزه اقتدار جمهوری اسلامی به ایران نشان دهند که با وضعیت پیش آمده برای روسیه و اوکراین و درگیری های خارج از کنترل ناتو، اقتدار ایران در حدی نیست که بخواهد از این شرایط به نفع خود استفاده کند

وی افزود: در واقع آنها می خواهند به ایران بفهمانند اگرچه در منطقه درگیری داریم اما حواسمان به کشور ایران هست و از این طریق اقتدار ایران را در موضوع منطقه به ویژه سوریه زیر سوال ببرند؛ مسئولین کشور باید این موضوع را مدیریت می کردند و باید عکس العملی مبتنی بر آموزه های دینی و انقلاب اسلامی ایجاد می کردند.

نماینده مردم مشهد بیان داشت: لازمه پاسخ به قطعنامه اروپا، یک پاسخ قوی و روشن از سوی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، دولتمردان و مجلس است؛ در جایی که علما موضع خود را نسبت به این قطعنامه اعلام کردند سکوت کار اشتباهی است.

با توجه به اتفاقات اخیر و عدم موضع گیری از سوی دولت و از همه بدتر تطهیر این قطعنامه از سوی برخی از دولتمردان، به نظر می رسد ادامه روند سکوت در برابر توهین ها و تحقیر های غرب نسبت به ایران، هزینه های سنگینی متوجه کشور و امنیت و عزت کشور می کند.

مسئولینی که پس از صدور قطعنامه آستین ها را بالا زده و در راستای توجیه این قطعنامه اقدام می کنند در آینده باید پاسخگوی عزت زیر سوال رفته ملت ایران باشند.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...