نسخه چاپی

4 میلیون دانشجوی جوان در دانشگاه‌ها

عکس خبري -4 ميليون دانشجوي جوان در دانشگاه‌ها

معاون مالی و اداری وزارت علوم با اشاره به نقش دانشگاها و وزارت علوم در تحقق شعار امسال گفت: وزارت علوم برنامه‌های وسیعی برای فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان دارد.

به گزارش نما ، به نقل ازتسنیم، محمدحسین امید معاون مالی و اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و وزارت علوم در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: با توجه به جمعیت زیاد جوانانی که با وزارت علوم در ارتباطند انجام کارهای فرهنگی و اقتصادی برای گفتمان سازی در کشور برای این قشر بیشترین راندمان را خواهد داشت.
وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها و وزارت علوم در این مقوله، گفت: وجود حدود 4 میلیون دانشجوی جوان در دانشگاه‌ها که به طور مستقیم با وزارت علوم در ارتباط هستند، اهمیت نقش دانشگاه‌ها و وزارت علوم را بیشتر نشان می‌دهد.
معاون وزیر علوم ادامه داد: در بحث اقتصاد هم چون فرمایشات رهبر انقلاب تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان و مقاوم‌سازی آن است، مقاوم‌سازی اقتصاد بدون تکیه بر بنیان‌های علم و فناوری امکان‌پذیر نیست.
امید وابستگی اقتصاد را یکی از معضلات این بخش دانست و گفت: وابستگی اقتصاد به خصوص در بخش صنعت و کشاورزی از مهمترین معضلات این بخش است و تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان با کمک دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد محقق می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: وزارت علوم برنامه‌های وسیعی برای فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان دارد.
معاون وزیر علوم یادآور شد: اقتصاد مبتنی بر دانش و علم باید گفتمان غالب کشور شود. تنها کسی که در کشور این گفتمان را گفتمان غالب خود قرار داد مقام معظم رهبری است و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف بتوانیم با مدیریت جهادی این را به گفتمان غالب کشور تبدیل کنیم.

۱۳۹۳/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...