نسخه چاپی

نكند در پرتو اعتدال انقلابی‌گری رها شود

عکس خبري -نکند در پرتو اعتدال انقلابي‌گري رها شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نباید اجازه داد هر اندیشه انقلابی در پرتو اعتدال‌گرایی منكوب شود و اعتدال به تسامح و محافظه كاری تبدیل شود.

به گزارش نما ، حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور طی سخنانی در صحن علنی مجلس ضمن گرامیداشت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: این روزها یادآور تلاش‌ها و مجاهدت‌های آزادمردان و دانشمندان جوانی است که در سالهای سخت تحریم توانستند کشور را در جرگه کشورهای صنعت هسته‌ای وارد کنند و بالاخره نقش بی بدیل شهدای هسته‌ای که جان برکفانی که توانمندی‌های جوانان مسلمان را به رخ جهانیان کشیدند، پاس می‌داریم. شهیدانی چون استاد شهید دکتر شهریاری که با تأکید بر ایمان الهی توانست صفحات 20 درصد غنی شده‌ای را که نیاز کشور در تولید رادیوداروها بود را در مدت یک و نیم سال تولید کند و بینی پر باد و نخوت تمامیت‌خواهان بین الملل را به خاک بمالد و خیال‌پردازی‌های آنها را به سخره بگیرد.
وی ادامه داد: این روزها در گوشه و کنار و برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای و حتی در حواشی دولت برخی این سوال را مطرح می کنند که آیا صنعت هسته‌ای آنقدر می‌ارزد که ما برای آن هزینه گزافی را پرداخت کنیم؟ در پاسخ باید گفت، اگر صنعت هسته‌ای و تلاش جوانان به تولید چند کیلو سوخت برای نیروگاه تعریف کنیم حتما این هزینه قابل توجیه نیست اما اگر واقعی تحلیل کنیم و ببینیم در پرتو رشد و توسعه صنعت هسته‌ای کشور عزیزمان از نظر فناوری وارد حوزه میکرو و نانو می‌شود و اگر بفهمیم که با تکیه بر نیروهای داخلی توانستیم برداشت اورانیوم از مخازن فناوری محصول و سانتریفیوژهایی را تولید کنیم که تمام قطعات آن در داخل تولید می‌شود و اگر توجه کنیم که با چرخش یک سانترفیوژ به میزان بیش از 950 دور در ثانیه باید به عالی ترین سطح از فناوری در متالوژی، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکانیک، شیمی فیزیک، فیزیک شیمی، آی تی و نرم افزارهای کنترل سیستم برسیم و از همه مهم‌تر توجه کنیم که غرور ملی و مشوق‌های واقعی برای جوانان ما در پرتو این صنعت چگونه شکل می‌گیرد آنگاه عوام فریبی نمی‌کنیم و به جای نوشتن مار عکس مار را نمی‌کشیم و از پشت به حرکت علمی کشور خنجر نمی‌زنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اگر توجه کنیم که در کنار این صنعت صنایعی همچون صنعت سلول‌های بنیادین و فناوری پیشرفته‌ای در این کشور شکل گرفته است که همگی از ارکان قدرت ملی است، آنگاه خواهیم فهمید که این صنعت ارزان به دست نیامده که بخواهیم ارزان آن را بفروشیم و همه درک خواهیم کرد که این صنعت یک صنعت ملی است و نباید تنگ نظرانه و جناحی با آن برخورد کنیم.
نجابت با اشاره به سالگرد شهادت شهید آوینی اظهار داشت: امروز سالگرد شهادت شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم است. بزرگ مردی که ثابت کرد می‌توان پوسته‌های پوشالی و مادی ادبیات و اندیشه لیبرالیسم را شکست و با تکیه بر ارزشهای دینی در حوزه هنر، هنرمندانه نقش آفرین شد. مردی که پست های روشنفکر مآبانه برخی از اهالی هنر را برباد داد و خود جاودانه شد و شاهدی شد که کسی نتواند ادعا کند که نمی توان با اندیشه ناب دینی هنر فاخر تولید کرد.
وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی در 21 فروردین گفت: 21 فروردین سالگرد شهادت اسوه دیگری است؛ شهید سپهبد علی صیادشیرازی؛ انسانی فهیم، جان برکف و با بصیرت که افتخار و غرور ملی را به ارتش، نیروهای مسلح و به همه ارزانی داشت. چقدر دردناک و پرغصه است که نتوانستیم سرنوشت این ستارگان را در قالب‌های هنری به نسل‌های بعداز آنها نشان دهیم.
نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری به رئیس جمهور گفت: به آقای روحانی می‌گویم اعتدال به عنوان راهبرد سرلوحه کار شما قرار گرفت ولی این مفهوم حتما باید تعریف و تبیین شود. نباید داستان دوم خرداد و مقوله اصلاح طلبی و اصلاحات مجددا تکرار شود. یادمان نرفته در آن زمان تحت عنوان اصلاح طلبی و اصلاحات هر کس و ناکسی اندیشه درست یا غلطی را به عنوان اصلاح طلبی به خورد جامعه داد و آشوبی در جامعه در حوزه اندیشه ایجاد کرد که منتهی به وقایع سال 78 و در نهایت 88 شد.
نجابت تأکید کرد: نکند در پرتو اعتدال انقلابی‌گری رها شود و هر حرکت انقلابی با انگ افراط و تفریط و خشونت طلبی منکوب شود؛ اگر اعتدال بازگشت به اندیشه امام (ره) و منویات رهبری است صد در صد پذیرفته است؛ اگر اعتدال بیانگر این شعار امام (ره) است که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، قابل قبول است و خلاصه نباید اجازه داد هر اندیشه انقلابی در پرتو اعتدال‌گرایی منکوب شود و اعتدال به تسامح و محافظه کاری تبدیل شود.
وی ادامه داد: در هیچ یک از دولت‌های بعد از انقلاب یعنی دولت جنگ، دولت آقای هاشمی، آقای خاتمی، و آقای احمدی‌نژاد مرسوم نبوده که دولت مردان کاری غیر از وظایف دولتی داشته باشند اما مشاهده می‌کنیم که برخی از دولتمردان، آقای روحانی، تعدادی از وزرا، تعدادی از معاونان وزرا و مشاوران‌شان و برخی استانداران که در زمان دولت‌های قبلی به کارهای تجاری مشغول بودند و صاحب سهام یا مشارکت در مدیریت شرکت‌ها داشتند، هنوز این شرکت‌ها را رها نکرده‌اند. من کسی را خدای ناکرده متهم نمی‌کنم اما بدانید که این یک زمینه فساد است. شما باید قاطعانه تکلیف را روشن کنید یا اینها باید کار دولتی انجام دهند یا به بخش غیردولتی بپردازند.
نماینده مردم تهران در پایان از ریاست قوه قضاییه به دلیل موضع گیری‌اش در برخورد با فتنه و فتنه گران و کسانی که می‌خواهند فتنه را کم رنگ نشان دهند تشکر کرد.

۱۳۹۳/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...