نسخه چاپی

آمریكا از تمام حیله‌هایش استفاده می‌كند

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر كرمان با صدور بیانیه‌ای ضمن تشریح جنایت های آمریكا آورده است: تا زمانی كه زورگویی آمریكا ادامه داشته باشد، هیچ ملتی از رابطه و مذاكره با این گرگ سود نخواهد برد.

به گزارش نما ، به مناسبت سال‌روز رسمی قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا، اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با صدور بیانیه‌ای در پنج بند به سیاست‌های مغرضانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم آزادی‌خواه منطقه اشاره کرد و آورده است: تا زمانی که برتری طلبی و زورگویی آمریکا ادامه داشته باشد، هیچ ملتی از رابطه و مذاکره با این گرگ چپاول‌گر سود نخواهد برد.
ما دانشجویان مسلمان به تمام مستکبران جهان و به خصوص امریکای خونخوار اعلام می‌داریم که به حول و قوه الهی و با استمداد از خداوند متعال و توکل به او با تمام توان خود برای رهایی تمام مظلومین جهان از چنگال ظلم و ستم مستکبرین تلاش خواهیم کرد و تا پیروزی نهایی و محو کامل استبداد به دست ملکوتی حضرت صاحب الامر (ارواحنا فداه) دست از «مرگ بر آمریکا» و «مبارزه با ظلم» بر نخواهیم داشت.
متن این بیانیه بدین شرح است:
1ـ استکبار در آیینه تاریخ
از آغاز تشکیل حکومت‌های بشری، هرکجا که حق جلوه پیدا کرده،باطل نیز خود را نشان داده و یک عده مستکبر زورگو به عناد و دشمنی با حق برخواسته اند،با ارسال رسولان الهی همواره پرچم مبارزه با نمرودها و فرعون های مستکبر از سوی انبیا (علیهم السلام)برافراشته بوده است.حکومت استکباری فرعون و مبارزات بی امان حضرت موسی با آن، مقابله حضرت ابراهیم با دستگاه نمرودی،کارشکنی‌های حکومت قبایلی مشرکان مکه با دعوت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)و حکومت اسلامی آن حضرت در مدینه ،زمینه‌هایی شدند تا قرآن کریم در بیش از دویست آیه به تشریح ماهیت حکومت های استکباری بپردازد.
"پیمان شکنی و عدم پایبندی به تعهدات، به استضعاف کشیدن مردم، تهدید و تحقیر مخالفان، تسلط نظامی برای رسیدن به اهداف خود، منحرف ساختن افکار عمومی و اغوای آنان و دخالت در امور سایر ملت ها بخشی از شاخصه های یک حکومت استکباری مطابق آیات قرآن کریم می‌باشد".
2ـ آمریکا مظهر تام استکبار
امروز و پس از گذشت 35 سال از عمر انقلاب با برکت اسلامی ایران بر همگان آشکار شده است که مظهر تام و تمام و نمود عینی استکبار در زمانه ما «رژیم ایالات متحده آمریکا» است. جهان‌خواری که به مفاهیم ارزشی انسانی هیچ اعتنایی نمی‌کند و خشونت و زور گویی،تکبر ،فزون خواهی و بی اعتنایی به حقوق سایر ملت ها تنها ادبیاتش در رابطه با سایر ملت ها شده است.
تاریخ طویل جنایت‌های آمریکا در ایران و کل جهان بر کسی پوشیده نیست. درنده خویی آمریکا آنجا واضح تر می‌گردد که دم از دموکراسی می‌زند اما نه تنها تمامی اصول دموکراسی را زیر پا گذاشته، بلکه ارزش‌های انسانی را هم زیر چکمه استکباری خود له کرده است.
اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه ملت ایران از سال 59 تا کنون علی رغم غیرقانونی بودن، سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران با 270 مسافر در آسمان خلیج فارس، حضور و جنایات آمریکا در عراق بدون هیچ بهانه و دلیلی، اشغال کشور و کشتار مردم بی‌گناه افغانستان، جنایات آمریکا در بحرین، میان‌مار و سوریه و اخیرا کشتار مسلمانان مظلوم در آفریقا گوشه‌ای ناچیز از جنایات آمریکا علیه ایران و سایر کشورهای جهان است.
اسفناک‌تر اینکه دولت‌مردان آمریکایی حتی به خود مردم آمریکا هم رحم نمی‌کنند. وجود زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب و زندانی کردن افراد با شدیدترین و ظالمانه‌ترین وضعیت و محرومیت در این زندان‌ها بدون آن که محاکمه صورت گرفته باشد؛ در دست داشتن 99 درصد ثروت آمریکا در دست کمتر از 1 درصد مردم این کشور و محروم بودن بیش از 40 میلیون نفر از شهروندان آمریکایی از خدمات تامین اجتماعی بخش هایی از ستم های حکومت آمریکا علیه ملت خود است.
3ـ " از دست رفتن هویت و منافع" نتیجه اعتماد به آمریکا
دست آمریکایی دستی پولادین با دستکش مخملی است.آمریکا حتی به کشورهایی که به او اعتماد کردند و با هم دوستی داشتند مانند هند، ترکیه، مصر و لیبی رحم نکرده است.نتیجه اعتماد دولت ها به امریکا چیزی جز به تاراج رفتن منافع و هویت و فرهنگ ملی شان نبوده است. ایران هم طعم تلخ دوستی با این جهانخوار را بارها چشیده است. اعتماد مصدق به آمریکا در سال1332 نتیجه ای جز سرنگونی دولتش نداشت، همچنین چپاول و غارتگری بی امان منافع و سرمایه های ملی ایران و مصادره آنها برای تامین منافع ملی آمریکا در طول دوران ننگین پهلوی برکسی پوشیده نیست و این ها همه طبق فرمایشات رهبر کبیر انقلاب از نتایج دوستی گرگ است. تا زمانی که برتری طلبی و زورگویی آمریکا ادامه داشته باشد، هیچ ملتی از رابطه و مذاکره با این گرگ چپاول‌گر سود نخواهد برد.
4ـ"مسئله هسته ایی" بهانه‌ای برای اعمال سلطه استکباری
پیشرفت هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر موجب حیرت جهانیان و البته خشم دولت چپاول‌گر آمریکا شده است، چرا که انحصار علومی که زمینه ساز پیشرفت می‌باشد، از مشخصه‌های یک دولت استکباری است، به همین دلیل حکومت آمریکا از انواع حیله‌ها برای توقف این پیشرفت ها استفاده کرده است.
سیاست خارجه ایران طی ده سال در موضوع هسته‌ای فراز و نشیب‌های بسیاری را پیموده است. از اعتماد کامل به غربی‌ها که باعث تعطیلی صنعت هسته ای ایران شد تا تاکتیک «مقاومت و رفتار متقابل» که نتیجه‌ی آن پیشرفت هسته‌ای و دستیابی به غنی سازی 20 درصد بود.
پیشرفت های بدست آمده و دستیابی به غنی سازی بیست درصد حاصل به ثمر نشستن خون شهدای بزرگی چون شهریاری و احمدی روشن بود و امروز ما دانشجویان انقلابی انتظار داریم که دولت محترم تمام تلاش خود را برای پاسداری از خون شهدا به کار گیرد و تجربه تلخ گذشته را پیش روی خود بگذارد چرا که «من جرّب المُجرَّب حلت به الندامه».
5 ـ اتّکاء به درون ، تنها راه پیشرفت
دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران نه به خاطر فناوری هسته ای، بلکه به خاطر انقلاب اسلامی و ایمان و اعتقاد ماست چرا که انقلاب اسلامی منبعی به نام آزادی وحق ایجاد کرد اما خوی شیطانی آمریکا هیچ گاه نمی‌تواند ظهور حق را ببیند. تمام جهانیان و ملت ها بدانند که از دوستی با چنین دشمنی که دستش به خون میلیون ها مسلمان مظلوم در سراسر جهان آغشته است و دشمنی خودش را نه یک بار بلکه بارها در زمینه های مختلف ثابت کرده فایده‌ای نصیب ایران نخواهد شد و قطع رابطه ایران و آمریکا، قطع رابطه با یک چپاول‌گر بین المللی است و در نهایت برای ما سودمندی است و تنها راه حل دستیابی به تمدن نوین ایرانی اسلامی اتکاء به وعده های خداوند و دستان پرتوان نیروی های داخلی است.
واکنون در روز شادمانی قطع رابطه با گرگ چپاول‌گر ملت ها، ما دانشجویان مسلمان به تمام مستکبران جهان و به خصوص امریکای خونخوار اعلام می‌داریم که به حول و قوه الهی و با استمداد از خداوند متعال و توکل به او با تمام توان خود برای رهایی تمام مظلومین جهان از چنگال ظلم و ستم مستکبرین تلاش خواهیم کرد و تا پیروزی نهایی و محو کامل استبداد به دست ملکوتی حضرت صاحب الامر (ارواحنا فداه) دست از «مرگ بر آمریکا» و «مبارزه با ظلم» بر نخواهیم داشت.
والسلام علی من التبع الهدی
بیستم فروردین 1393
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

۱۳۹۳/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...