نسخه چاپی

توصیه آیت‌الله جوادی‌آملی به هنرمندان

آیت الله جوادی آملی گفت: اگر هنرمند از قله عقل بالا برود جامعه را عقلانی می‌كند و اگر در خیالات باشد همانی می‌شود كه ماهواره‌ها تبلیغ می‌كنند.

به گزارش نما ، هنرمندان بسیجی و مسئولان فرهنگی هنری استان قم عصر امروز با حضور در موسسه اسرا با آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید دیدار کردند.

آیت الله عبدالله جوادی آملی در این دیدار ضمن تبریک سال نو و گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی اظهار داشت: پس از جنگ جهانی اول و دوم، ملت کرخت شد و پس از 22 بهمن سال 57 آزاد شد و تمام هنر هنرمندان برای ستودن رهایی بود در حالی که هیچ اثری که بگوید به کجا باید برویم خلق نشده است.

این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: چون پیش از انقلاب ستم بوده، هنرمندان رهایی از بند و ستم را به تصویر کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه هنر آن است که چشم جان انسان را باز کند و بهشت و جهنم را ببیند، اضافه کرد: هنر اگر زمانی هم شکوفا شد، هنر رهایی از بند بود.

این استاد برجسته حوزه، مرگ را دشمن انسان برشمرد و افزود: آنان باید بداند که یک دشمن دارد و آن هم مرگ است و هنرمند کسی است که مرگ را بمیراند.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه ما پس از رهایی و آزادی از جنگ نفهمیدیم که به کجا باید برویم اضافه کرد: هنرمندان باید حال و آینده را به تصویر بکشند.

وی در ادامه تهدید و تحریم دشمنان نظام را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ملت ما در تحریم‌ها نباید دست به سمت بیگانه دراز کنند بلکه برای رفع مشکلات باید تلاش کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کشور ما با رمز یا زهرا و یا کربلا حفظ شده است، اظهار داشت: هنرمند ما باید خوب درک کند و با شعارهای انقلاب جلو رفته و از مرحله خیال بیرون بیاید.

این استاد برجسته حوزه ادامه داد: اگر هنرمند از قله عقل بالا برود جامعه را عقلانی می‌کند و اگر در خیالات باشد همانی می‌شود که ماهواره‌ها تبلیغ می‌کنند.

وی درک سه اصل را برای هنرمندان ضروری دانست و تصریح کرد: آشنایی با دشمنان بیرونی، اینکه مرگ را ما می‌میرانیم نه اینکه ما بمیریم و سوم اینکه غرور و خودخواهی شرع و شرف و دین و آبروی ما را می‌برد، در صورت درک این سه اصل، هنری متجلی خلق خواهد شد.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه بخشی از زندگی ما بیشتر از اندیشه، انگیزه است، اضافه کرد: این انگیزه به دست هنرمندان است.

این مرجع تقلید همچنین تاکید کرد: این هنر معقول است که جامعه را عاقل می کند و جامعه عاقل دنبال خیالات نمی‌رود.

۱۳۹۳/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...