نسخه چاپی

باغ زیبا باشگاه هنرمندان شد

به گزارش نما، باشگاه فرهنگ و هنر مخصوص هنرمندان کشور توسط احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران ۴ بهمن ماه، افتتاح شد.

«باغ زیبا» که پیش از این در اختیار «موسسه‌ی کمک به توسعه‌ی فرهنگ و هنر» زیر نظر وزارت ارشاد بود پس از دیدار رئیس جمهور با هنرمندان در روزهای اخیر و رایزنی‌هایی که با رئیس شورای شهر تهران انجام شده به عنوان «باشگاه فرهنگ و هنر» افتتاح شد.

در این مراسم بازیگرانی چون محمود پاک‌نیت،‌ محمود عزیزی‌، مهوش صبرکن‌، فریده سپاه‌منصور، داریوش ارجمند،‌ داریوش اسد‌زاده‌، اسماعیل خلج‌ و هوشنگ توکلی حضور داشتند.

همچنین در این مراسم صحبت‌هایی بین اهالی هنر و رئیس شورای شهر تهران مطرح شد و در عین حال، نقدهایی نسبت به وضعیت سینما و تئاتر نیز بیان شد.

علی اصغر کاراندیش (معاون اداری مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌) با تاکید بر این نکته که بازیگران سینما و تلویزیون ،‌ شاعران ‌،نویسندگان، خبرنگاران و در واقع همه‌ی هنرمندان می‌توانند از این فضا استفاده کنند‌، تاکید کرد: به زودی این مکان را به صورت رسمی‌تر افتتاح می‌کنیم.

او با بیان این نکته که پس از افتتاح رسمی‌باشگاه فرهنگ و هنر از سوی اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت ارشاد کارت ورود به باشگاه برای همه هنرمندان تهیه می‌شود ادامه داد: این فضا صرفا مکانی برای گپ‌وگفت و دیدار هنرمندان با یکدیگر تدارک دیده شده است و قرار نیست اقدامات دیگری در این مکان انجام شود،‌با این وجود امیدواریم با همکاری شورای شهر تهران این مجموعه به صورت فعال‌تر و با ارائه خدمات بیشتر بتواند به هنرمندان کشور خدمات ارائه دهد.

کاراندیش در ادامه با اشاره به نقدهایی که برخی از هنرمندان از وضعیت هنر در کشور داشتند‌، گفت: مهم‌ترین بحث‌های مطرح شده‌، بحث بازسازی تئاتر شهر بود که متاسفانه اکنون وضعیت آن چندان مناسب نیست. همچنین صحبتی درباره‌ی ایجاد موزه تئاتر مطرح شد، هنرمندان معتقدند باید محوطه‌هایی که در محله‌های مختلف تهران برای آموزش و تمرین تئاتر در نظر گرفته شود.

او همچنین تاکید کرد: هنرمندان خواستار توجه به سالن‌های تئاتر باقی مانده در خیابان لاله‌زار هستند.

احمد مسجد جامعی ( رئیس شورای شهر تهران ) نیز در این مراسم افتتاحیه، اظهار کرد: امروز عملا باشگاه اصحاب فرهنگ و هنر با حضور هنرمندان و خبرنگاران افتتاح شد. امیدواریم هنرمندان در آرامش بتوانند از این مکان استفاده کنند، هر چند از نخستین روزهایی که بحث تبدیل این باغ مطرح شد‌، قرار بود این محوطه در اختیار هنرمندان باشد‌ و از سوی دیگرمطبوعاتی‌ها بیشتر روی این باغ نظر داشتند، اما خوشبختانه اکنون با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، همه‌ی هنرمندان و اهل فرهنگ می‌توانند از این باشگاه استفاده کنند.

او با اشاره به لزوم انجام برخی اقدامات هنری برای تکمیل فضای این باشگاه از معاونت برنامه‌ریزی و سازمان زیباسازی شهر تهران برای به پایان رساندن اقداماتی که باید در این باغ انجام شود کمک خواست.

مسجدجامعی در ادامه درباره‌ی پیشنهاد مطرح شده برای ایجاد «موزه تئاتر» اظهار کرد: خواهش می‌کنم اسناد تئاتر شهر را حفظ کنید. در دوره‌های گذشته جلسه‌ای با حضور معاونت هنری‌، کارشناسان میراث فرهنگی ‌و اعضای تئاتر شهر برگزار و تصمیم‌گیری‌های خوبی در آن زمان برای این بنای ارزشمند انجام شد، حتی برای احداث فضای اداری – مذهبی در حال ساخت در جنوب ساختمان تئاتر شهر نیز صحبت‌هایی بیان و تصویب شد تا نما و کاربری ساختمان هماهنگ با اصول تئاتر شهر باشد که این قضیه به تایید رسید و اسناد آن نیز اکنون موجود است.

او همچنین به لزوم انجام سه حرکت موازی برای ایجاد موزه‌ی تئاتر اشاره کرد و گفت: برای ایجاد این موزه، در کنار پشتیبانی از این اقدام و تعیین یک مکان مناسب، باید اموالی که می‌توانند در موزه‌ی تئاتر به نمایش گذاشته شوند، جمع‌آوری گردند.

این عضو سابق کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به صحبت‌هایی که در دوره‌ی قبلی شورای شهر تهران، درباره‌ی ایجاد بازارچه‌ی فرهنگ و هنر در مسیر «تئاتر شهر» تا «تالار وحدت» مطرح شده بود، افزود: این پیشنهاد در برنامه‌ی چهارم توسعه نیز تائید و در آن جای گرفت، حتی نقشه‌های آن هم تبیین شد. امیدواریم بتوانیم به زودی این قضیه را نیز اجرایی کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه درباره‌ی نقدهایی که نسبت به بنای تئاتر شهر مطرح شده بود، گفت: این بنا ارزشمند و فاخر است و می‌توان معماری آن را با معماری برج طغرل یکسان دانست،‌ این برج پس از بازسازی، با نورپردازی مناسبی که روی آن انجام شد، اکنون به خوبی معرفی شده است، اما متاسفانه تئاتر شهر در لابه‌لای شلوغی ‌مرگز شهر، ترافیک و رفت‌وآمدهای جاری روزانه گم شده است، معتقدم یک نور پردازی مناسب می‌تواند این بنای تاریخی و ارزشمند را دوباره به همه معرفی کند.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...