نسخه چاپی

آب و برق دیگر گران نمی‌شود!

وزیر نیرو با تاكید بر اینكه تا پایان اسفند ماه قیمت آب و برق دیگر گران نمی شود جزئیات طرح كاهش مصرف گازوئیل در صنایع برق كشور را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، حمید چیت چیان در حاشیه افتتاح طرح‌های جدید صنعت برق کشور با اشاره به افزایش ظرفیت تولید برق با ساخت و توسعه تاسیسات انرژی تجدید پذیر در سال جاری، گفت: با تولید یک کیلووات برق توسط نیروگاه‌های بادی و خورشیدی حدود یک چهارم لیتر گازوییل معادل 20 سنت در مصرف فرآورده‌های نفتی نیروگاه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

وزیر نیرو با اعلام اینکه در سال جاری تلفات انرژی به 25 درصد و کاهش آلودگی محیط زیست به دلیل ایجاد نیروگاه های خورشیدی کاهش می یابد، تصریح کرد:سال گذشته برای تولید 920 مگاوات برق با بخش خصوصی قرار داد منعقد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر حدود 160 مگاوات از ظرفیت تولید برق کشور به انرژی‌های تجدیدپذیر نو اختصاص دارد، بیان کرد: علاوه بر این، نزدیک به 10 هزار و 700 مگاوات نیز به انرژی‌های آبی اختصاص دارد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با یادآوری اینکه با اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های در دست اجرا پیش بینی می شود تا پنج سال آینده ظرفیت تولید برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر به 5 هزار مگاوات افزایش یابد، تبیین کرد: با تولید یک کیلووات برق پاک حدود 600 تومان در مصرف گازوئیل کشور صرفه جویی می‌شود.

چیت چیان همچنین از راه اندازی مزرعه‌های جدید برق بادی و خورشیدی به ویژه در شمالشرق کشور خبر داد و در خصوص احتمال افزایش مجدد تعرفه آب و برق در ادامه سال جاری، توضیح داد: قیمت آب و برق تا پایان امسال ثابت می ماند و با اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها قیمت آب و برق افزایش نمی‌یابد.

۱۳۹۳/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...