نسخه چاپی

یوفا شرط چلسی را رد كرد

اتحادیه فوتبال اروپا اعلام كرد چلسی حق ندارد و نمی‌تواند سنگربان اتلتیكومادرید را از بازی‌ تیمش برابر آبی‌پوشان لندن در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا محروم كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پس از انتشار خبری مبنی بر محرومیت تیبا کورتوا، دروازه‌بان تیم فوتبال اتلتیکومادرید از دیدار برابر چلسی در لیگ قهرمانان اروپا ( به دلیل بندی که در قرارداد انتقال قرضی این بازیکن بلژیکی از استمفوردبریج به ویسنته کالدرون گنجانده شده است) یوفا اعلام کرد کورتوا می‌تواند در این بازی به میدان برود.

آبی‌پوشان تابستان سال گذشته در قرارداد انتقال قرضی کورتوا به اتلتیکومادرید بندی را گنجاندند که دروازه‌بان تیم ملی بلژیک را از مصاف با چلسی محروم می‌کند مگر آنکه سران اتلتیکو حاضر شوند به ازای هر یک از 2 بازی رفت و برگشت 3 میلیون یورو به چلسی پرداخت کنند.

انریکو سرزو، رئیس باشگاه اتلتیکومادرید امروز (جمعه) گفت که تیمش قادر به پرداخت این رقم نیست و عملاً حضور دروازه‌بان تیمش در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را منتفی دانست، اما اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد بند گنجانده شده در قرارداد کورتوای 21 ساله فاقد اعتبار بوده و قابل اعمال نیست.

در بیانیه‌ای که در این خصوص روی سایت یوفا قرار گرفته، آمده است: تمامیت ورزشی رقابت‌ها برای یوفا یک رکن اساسی است. هم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، هم مقررات انضباطی یوفا دربردارنده موارد کاملاً مشخصی هستند که صریحاً هر تیمی را از اعمال نظر یا تحمیل خواسته خود برای حضور یا عدم حضور بازیکنان تیم‌های دیگر در زمین بازی بازمی‌دارد. به این ترتیب حتی هرگونه توافق خصوص میان باشگاه‌ها که مصداقی از این مورد باشد باطل تلقی شده و طبق مقررات یوفا از درجه اعتبار ساقط است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هرگونه تلاش برای اعمال خواسته یک تیم در مورد گزینش بازیکنان تیمی دیگر در رقابت‌های اروپایی علاوه بر آنکه بی‌اعتبار است، مصداق بارزی از نقض مقررات لیگ قهرمانان و منشور انضباطی یوفا تلقی شده و جرایمی همچون محرومیت تیم‌های خاطی را در پی خواهد داشت.

رُن گورلاس، مدیر اجرایی باشگاه چلسی در واکنش به بیانیه منتشره توسط یوفا، اعلام کرد آبی‌پوشان لندن هیچ مشکلی با حکم یوفا ندارند و تابع آن خواهند بود.

وی اظهار داشت: قرارداد ما و اتلتیکومادرید در ابتدای فصل جاری منعقد شد. بسیار ساده است. تیبا کورتوا می‌تواند برابر چلسی به میدان برود و هرگز ابهامی در این خصوص وجود نداشته است. ما در 24 ساعت آینده بیانیه یوفا را ارزیابی خواهیم کرد اما کورتوا در صورتی که توسط اتلتیکو انتخاب شود می‌تواند برابر چلسی بازی کند.

۱۳۹۳/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...