نسخه چاپی

دولت درباره ویزای ابوطالبی سكوت نكند

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روحانی پیش از انتخابات وعده داده بود احترام را به پاسپورت ایرانی برگرداند، لذا نباید درباره عملیات روانی دولت آمریكا برای عدم اعطای ویزا به ابوطالبی سكوت كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ممانعت آمریکا از ورود حمید ابوطالبی نماینده ایران در سازمان ملل به این کشور، گفت: مشکل آمریکایی‌ها با ما بر سر انرژی هسته‌ای و حتی تغییر دولت‌ها نیست، بکله مشکل آنها بر سر ماهیت انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: آمریکا می‌خواست بعد از فروپاشی شوروی امپراطور کل جهان باشد اما انقلاب اسلامی ایران هیمنه آمریکا در جهان را فرو ریخت و پدیده انقلاب اسلامی به عنوان رقیب آمریکا قد علم کرد لذا آمریکایی‌ها به نظریه هانتیگتون مبنی بر جنگ تمدن‌ها اعتقاد دارند و در این جنگ فرهنگی نیز رقیب آمریکا و دنیای غرب نیز دنیای اسلام به سردمداری ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دولت یازدهم بعد از روی کار آمدن به سمت بهبود روابط با آمریکا و اروپا رفت و در این مسیر حرف از مذاکره و از بین بردن خصومت‌ها و نشان دادن حسن نیت از سوی طرفین حرف زد و قدم‌هایی را در این مسیر برداشت اما از سوی مقابل آمریکایی‌ها نه تنها رفتار خصمانه گذشته خود را تغییر ندادند بلکه با شدت بیشتری ادامه دادند.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: شاهد بودیم بعد از توافقات هسته‌ای مقامات آمریکایی دوباره از روی میز بودن گزینه نظامی سخن گفتند و مقامات اروپایی نیز در سفر تهران با فتنه‌گران دیدار کردند و به آنها جایزه دادند و اخیرا نیز در پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را علیه کشورمان صادر کردند، در حال حاضر نیز از ورود نماینده کشورمان به سازمان ملل ممانعت می‌کنند.

وی اضافه کرد: آمریکا چنین اجازه‌ای ندارد که از ورود نماینده کشورمان به سازمان ملل جلوگیری کند و این موضوع نیز در ادامه دخالت‌های آشکار آمریکا در امور سازمان ملل است. وزارت خارجه نیز در این مسئله نباید کوتاه بیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به یکی از شعارهای رئیس‌جمهور در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، یادآور شد: پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، آقای روحانی گفته بود قول می‌دهم احترام را به پاسپورت ایرانی در جهان برگردانم، اما در حال حاضر می‌بینیم که حتی نماینده تعیین شده کشورمان در سازمان ملل نیز اجازه حضور در آمریکا را پیدا نمی‌کند. لذا دولت نباید درباره عملیات روانی دولت آمریکا برای عدم اعطای ویزا به ابوطالبی سکوت کند.

۱۳۹۳/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...