نسخه چاپی

در ركود تورمی، مسكن ۹۲ ركورد زد !

رییس اتحادیه مشاوران املاك تهران گفت: سال ۹۲ در بخش خرید و فروش مسكن شاهد بیشترین میزان ركود در یك دهه گذشته بودیم.

به گزارش نما، حسام عقبایی با بیان این مطلب اظهار داشت: شرایط حاکم بر بازار مسکن در سال ۹۲ در اصل در وضعیت رکود تورمی بود.

وی افزود: به طور کلی در دهه ۹۲ شاهد بیشترین رکورد در بازار مسکن به نسبت ده‌های ۷۰ و ۸۰ بودیم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: در طول سال گذشته به‌دلیل کاهش قدرت خرید، افزایش قیمت مسکن شاهد بالا رفتن تعداد مستاجران در کشور بودیم.

عقبایی عنوان کرد: بیشترین رونق در بازار مسکن سال گذشته در بهمن و اسفند و همچنین اردیبهشت ماه اتفاق افتاد و در بقیه ماه‌ها شاهد رکود تورمی در این حوزه بودیم.

وی ابراز داشت: امیدوارم در سال جاری شاهد رونق بازار مسکن، خرید و فروش، افزایش حجم معاملات و ثبات قیمت‌ها باشیم و از رکود تورمی فعلی خارج شویم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ادامه داد: به‌طور قطع تا پایان بهار ۹۳ شاهد ثبات بازار و قیمت‌ها خواهیم بود، زیرا معمولا کسانی که وارد پروسه خرید مسکن می‌شوند، بین یک تا ۳ ماه طول می‌کشد تا فایل مورد نظر خود را بیایند. برای همین انتظار می‌رود در خرداد ماه بازار مسکن دوباره رونق یابد.

عقبایی متذکر شد: اگر دولت سیاست‌هایی مناسبی در بخش مسکن اعمال کند و طرح‌هایی مانند مسکن اجتماعی و... به نتیجه برسد، به‌طور قطع شاهد ادامه ثبات قیمت‌ها و در نتیجه رونق بازار در ۳ ماهه دوم سال خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل اگر دولت نتواند این طرح را به نتیجه برساند و حمایت‌های لازم از نظر اعطای تسهیلات به متقاضیان را انجام دهد، می‌توان برای بالا رفتن قیمت و همچنین بازگشت رکود تورمی با بازار احساس نگرانی کرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران خطاب به متقاضیان مسکن بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال به‌طور قطع شاهد ثبات قیمت‌ها خواهیم بود و مردم می‌توانند با آرامش خاطر معاملات خود را انجام دهند.

عقبایی ادامه داد: در نهایت پیش‌بینی می‌کنم امسال شاهد رونق بازار و افزایش حجم معاملات باشیم.

وی درباره وضعیت مستاجران در سال‌جاری توضیح داد: وضعیت مستاجران و میزان اجاره‌ها رابطه مستقیمی با وضعیت و قیمت خرید و فروش مسکن دارد و اگر قیمت‌ها کاهش یابد، در پایین آمدن اجاره‌بها تاثیر دارد و برعکس.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد افزایش متعارف قیمت‌ها و اجاره‌بها باشیم.

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...