نسخه چاپی

دلیل جعل اسناد گمركی در كشور چیست ؟

رییس كل گمرك گفت: دلیل این‌كه سایر كشورها چه در ارزش و چه در حقوق گمركی این مشكل را ندارند، این است كه دامنه تعرفه‌ها در آن كشورها از دو تا سه درصد تجاوز نمی‌كند.

به گزارش نما، مسعود کرباسیان در پاسخ به این پرسش که چقدر به منصفانه بودن تعرفه‌ها اعتقاد دارید؟ اظهار داشت: تعرفه‌ها منصفانه نیست.

وی با بیان این‌که دامنه تعرفه‌ها خیلی بالاست، افزود: از چهار درصد تا ۱۰۰ درصد دامنه تعرفه است که این تغییرات منجر به سوءاستفاده می‌شود.

رییس کل گمرک تصریح کرد: دلیل این‌که سایر کشورها چه در ارزش و چه در حقوق گمرکی این مشکل را ندارند، این است که دامنه تعرفه‌ها در آن کشورها از دو تا سه درصد تجاوز نمی‌کند.

کرباسیان عنوان کرد: در کشور ما حد پایین از چهار درصد است تا بیش از ۱۰۰ درصد و برای همین این امکان بالا می‌رود که فرد با جعل سند بیان کند که کالایی را که تعرفه پایین‌تری دارد، وارد کرده است.

وی درباره فرآیند تصمیم‌گیری درباره تعرفه‌ها گفت: کمیسیون ماده یک که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است و گمرک هم به‌عنوان نماینده وزارت دارایی در این کمیسیون حق رای دارد و خوشبختانه در حال حاضر در مسیر خوبی پیش می‌رود، چون در آن کمیسیون هم نماینده تولیدکننده، هم نماینده مصرف‌کننده، هم نماینده واردکننده، هم نماینده صادرکننده و نمایندگان تمام بخش‌هایی که ذینفع این موضوع هستند، حضور دارند و این تعامل در کمیسیون برقرار شده است و روحیه حاکم هم براساس اصلاح پیش می‌رود.

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...