نسخه چاپی

فضای دانشگاه نباید نسبت به مسائل كشور منزوی و صرفا علمی باشد

عکس خبري -فضاي دانشگاه نبايد نسبت به مسائل کشور منزوي و صرفا علمي باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینكه از دانشگاهیان انتظار ساختن گفتمانی با منشا منویات رهبری داریم، گفت: باید اساتید و دانشگاهیان مسائل كشور را تشخیص داده و كلاس‌ها را با مدیریت در جهت حل معضلات ارائه دهند.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "هادی آجیلی" با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب مبنی بر "فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" گفت: فرهنگ باید زیربنا و زمینه‌ساز اقتصاد کشور قرار بگیرد.

وی افزود: برای داشتن اقتصادی مقاوم و آسیب‌پذیری کمتر در مقابل هجمه‌ها و تحریم‌ها، باید از یک اقتصاد درون‌زا برخوردار باشیم که لازمه آن فرهنگ جهادی است که بخشی از آن برعهده دانشگاه و دانشجویان خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه فضای دانشگاه نباید نسبت به مسائل کشور منزوی و صرفا علمی باشد، اظهار داشت: باید اساتید و دانشگاهیان مسائل کشور را تشخیص داده و کلاس‌ها را با مدیریت در جهت حل معضلات ارائه دهند.

آجیلی وظایف اساتید را زمینه‌سازی و نهادینه‌کردن فرهنگ جهادی و عزم ملی در کشور دانست و بیان داشت: اساتید باید وضعیت حساس کشور را برای دانشجویان و نخبگان تبیین و تئوریزه کنند چراکه آ‌ن‌ها نقش مهمی در فرآیند جامع‌پذیری و رشد علمی دانشجویان در جهت ایجاد فرهنگ جهادی، اصلاح الگوی مصرف، اقتصاد مقاومتی و تولید ملی دارند.

وی با بیان اینکه از دانشگاهیان انتظار ساختن گفتمانی با منشا منویات رهبری داریم، خاطرنشان کرد: تمامی فرهنگ‌سازی‌ها توسط دانشگاهیان صورت می‌گیرد و به سطح جامعه می‌رسد و این مسأله انتظار را از آن‌‌ها بیشتر می‌کند.

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...