نسخه چاپی

ایجاد دادسرای ویژه برای رسیدگی به جرائم نفتی

عکس خبري -ايجاد دادسراي ويژه براي رسيدگي به جرائم نفتي

یك حقوقدان گفت: رسیدگی به جرائم نفتی تابع قواعد عمومی است اما باید قضات تخصص و آشنایی كافی نسبت به صنعت نفت، قراردادهای نفتی و حقوق نفت داشته باشند تا به صورت تخصصی به این دسته از جرائم رسیدگی كنند.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگران، "علی نجفی‌توانا" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در اتباط با اهمیت تشکیل دادسرای ویژه برای جرائم نفتی اظهار داشت: قانون آیین دادرسی با دو رویکرد متفاوت امکان ایجاد دادسراهایی به منظور رسیدگی به جرائم خاص را ایجاد کرده که رسیدگی به جرائم نفتی از آن مستثنی نیست.

وی ادامه داد: قانون ضوابطی را برای رسیدگی به جرائم خاص نظامی پیش‌بینی کرده است که دادگاه‌های اختصاصی از آن جمله است، البته به رئیس قوه قضاییه نیز در این زمینه اختیاراتی داده شده است.

نجفی‌توانا افزود: ریاست قوه قضاییه با توجه به اختیارات حاصله طبق قانون به منظور رسیدگی به جرائم خاص از جمله جرائم کامپیوتری، اطفال، خانواده و جرائم نفتی دادگاه‌های تخصصی را ایجاد کند.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: رسیدگی به جرائم نفتی تابع قواعد عمومی خواهد بود اما باید قضات تخصص و آشنایی کافی نسبت به صنعت نفت، قراردادهای نفتی و حقوق نفت داشته باشند تا به صورت تخصصی به این دسته از جرائم رسیدگی کنند

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...