نسخه چاپی

تبلیغ كالای خارجی به نام ایرانی در تلویزیون!

وارداتی بودن كالاهایی كه با نام كالای ایرانی در تلویزیون تبلیغ می‌شوند باید از سوی رسانه‌های ملی و وزارتخانه‌های مربوطه افشا شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: وارداتی بودن کالاهایی که با نام کالای ایرانی در تلویزیون تبلیغ می‌شوند باید از سوی رسانه‌های ملی و وزارتخانه‌های مربوطه افشا شود.

محمدحسین برخوردار – عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران درباره‌ی تبلیغات کالاهای خارجی در صدا‌وسیما با نام کالای ایرانی بیان کرد: بسیاری از برنج‌هایی که تحت عنوان برنج ایرانی در تلویزیون تبلیغ می‌شود از پاکستان و هندوستان وارد شده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از چنین تخلفاتی وزارتخانه‌های مربوطه مثل وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی تولید داخل‌بودن این کالاها را تایید کند.

برخوردار با اشاره به این‌که برخی از کالاها زیر نظر برندهای خاص و تحت لیسانس آنها هستند، بیان کرد: تبلیغات این کالاها که در داخل تولید می‌شود، اما تحت یک برند خاص هستند توجیه دارد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این‌که صدا‌وسیما با پخش چنین تبلیغاتی آدرس غلط به مردم می‌دهد، تصریح کرد: تلویزیون باید بر روند پخش تبلیغات خود نظارت داشته و از وزارتخانه‌های مربوطه تاییدیه‌های لازم برای پخش این قبیل آگهی‌ها را دریافت کند.

وی با بیان این‌که چنین تاییدیه‌هایی برای جلوگیری از تخلفات لازم است، خاطر نشان کرد: رسانه‌های عمومی باید در مورد این موضوع افشاگری کرده و مانع از تبلیغ کالاهای ایرانی در رسانه ملی شوند.

به گفته برخوردار برخی از کالاهایی که در رسانه ملی تبلیغ می‌شود آنقدر ساده است که قطعات آن وارد شده و بعد در داخل سرهم می‌شود و برای تبلیغ می‌گویند که این کالا صد‌درصد ایرانی است ولی کالاهایی که قطعات آن وارداتی است، صد‌درصد ایرانی نیست.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که بهترین مرجع برای تایید ایرانی‌ و یا وارداتی بودن کالاهایی که قرار است در تلویزیون تبلیغ شود، وزارتخانه‌های مرتبط هستند، اظهار کرد: وزارتخانه باید در این مورد افشاگری کند، زیرا به‌طور مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار تمامی واحد‌های تولیدی در داخل کشور را دارد و می‌تواند تایید کند که کالایی که در تلویزیون با نام ایرانی تبلیغ می‌کند صحت دارد یا خیر.

وی در پایان با تاکید بر این‌که وزارت جهاد کشاورزی آمار و اطلاعات مربوط به واردات برنج و گندم و سایر محصولات کشاورزی را دارد، گفت: این اطلاعات برای اثبات ایرانی و یا وارداتی‌بودن کالاهایی که در رسانه ملی تبلیغ می‌شود کافی است و این وزارتخانه‌ها می‌توانند وارداتی‌بودن کالاهایی که به نام ایرانی در تلویزیون تبلیغ می‌شوند افشا کنند.

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...