نسخه چاپی

رئیس یك دانشگاه در تركیه محجبه شد +عكس

پروفسور سراج اعلام كرده كه پوشش حجاب برای وی یك آرزوی بزرگ بوده است.

به گزارش نما به نقل از کردپرس، خانم پروفسور دکتر«عایشه گل ژاله سراج» رییس دانشگاه دجله ی دیاربکر، دیروز در محیط اداری محجبه شده و عکس نخستین روز کاری خود با استفاده از پوشش اسلامی را منتشر کرد. به این ترتیب نام او به عنوان نخستین رییس دانشگاه محجبه ی ترکیه ثبت شد.


52306_745.jpg


وی اعلام کرده که حضور در محیط کار با پوشش اسلامی و حجاب کامل، همواره برایش آرزوی بزرگ بوده است. وی در سال 1959 در دیاربکر به دنیا آمده و دارای فوق تخصص رشته ی فیزیوتراپی است و از سال 2008 میلادی از سوی عبدالله گل رییس جمهور ترکیه به عنوان رییس دانشگاه دجله انتخاب شده است و تاکنون چهار پروفسور، 48 متخصص و ده ها کارشناس را در رشته ی علمی خود پرورش داده و 120 مقاله در مجلات معتبر بین الملیل منتشر کرده است. در دانشگاه دجله در شهر کردنشین دیاربکر 26 هزار دانشجو در رشته های مختلف علوم تجربی، انسانی و هنر در حال تحصیل هستند.

گفتنی است بر اساس قوانین ترکیه، حضور بانوان محجبه در محیط های دولتی و ادارای ممنوع بود اما حزب عدالت و توسعه چند ماه پیش با تصویب یک قانون جدید این ممنوعیت را از میان برداشت و هم اکنون زنان می توانند با حجاب اسلامی در دانشگاه ها، ادارات و مدارس حضور پیدا کنند.

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...