نسخه چاپی

3 دستاورد جدید ارتش رونمایی می‌شود

فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق كشور با اشاره به رونمایی از سه دستاورد جدید ارتش گفت: دشمنان تصور می كردند با اعمال تحریم ها می توانند جلوی پیشرفت نظام را بگیرند ولی با وجود متخصصان و نخبگان نیروهای مسلح شاهد افزایش خود كفایی در تولیدات دفاعی هستیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی ظهر شنبه در نشست خبري هفته ارتش و پانزدهمین سالروز شهادت "سپهبد علی صیادشیرازی" در محل قرارگاه منطقه اي آجا در شمال شرق كشور ابراز کرد: بعد از نقش رهبري حضرت امام راحل، مردم و روحانيون، ارتش نقش موثري در پيروزي انقلاب اسلامي داشته است.

وي با اشاره به تجهیز ارتش رژيم طاغوت ادامه داد: این امر به خاطرحفاظت از حکومت در مواقع خطر بود که به دليل وجود نيروهاي مومن و متعهد مانند شهيدان صياد شيرازي، كلاهدوز و نامجو در بدنه ارتش و لبيك به فرمان امام در تسريع پيروزي انقلاب اثر گذار بودند.

ارتش به عنوان نخستين بازوي توانمند جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت

امیر جهانشاهی عنوان کرد: بعد از پيروزي انقلاب ارتش به عنوان نخستين بازوي توانمند جمهوري اسلامي ايران در خدمت اسلام و قرآن و مردم عزيز قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور ابراز کرد: با پيروزي انقلاب استكبار جهاني چون منافع اش به خطر افتاده بود با روشهاي متعددي سعی در تضعيف انقلاب داشت که یکی از این روش ها به راه اندازی غائله های کردستان و سیستان و بلوچستان بود.

وي با بیان اینکه اولین یگانی سازمان یافته ای كه ماموريت سركوبي اين غائله ها داشت ارتش بود، اظهار کرد: افراد بزرگي چون شمسايي و غلام زاده در این جریانات به شهادت رسيدند .

شعار انحلال ارتش و دفاع امام راحل

امیر جهانشاهی در مورد شعار انحلال ارتش، توسط بعضي از مخالفان نظام، به وپژه منافقان ادامه داد: ولي حضرت امام(ره) با ديد وسيع و ژرف نگري كه داشتند وارد عمل شده و 29 فروردين را روز ارتش اعلام كردند.

وي ابراز کرد: امام در دفاع از ارتش فرمودند ارتش ما ارتش مكتبي و براي ملت است، مردم بايد پشتيباني خود را از ارتش اعلام كنند.

امیر سرتیپ دوم ستاد ارتش با اشاره به برنامه هاي هفته ارتش بیان کرد: تكريم از ايثار گران هشت سال دفاع مقدس، ديدار با خانواده شهدا و جانبازان آسايشگاه پارك ملت، برگزاري مسابقات فرهنگي ورزشي و محفل انس با قرآن،غبارروبي مزار شهدا در كل شهرستانها از جمله برنامه های هفته ارتش است.

رژه روز ارتش هم زمان در سراسر استان های کشور

وی ابراز کرد: در روز29 فروردين همزمان با ساير استان هاي كشور رژه پياده و موتوري يگان هاي استان خراسان رضوي و كليه نيروهاي مسلح استان با حضور مسئولان لشكري و كشوري انجام خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور گفت: رژه روز ارتش هم زمان در همه شهرهاي استان از ساعت هشت صبح و در مشهد از ميدان پانزده خرداد انجام خواهد شد.

امیر جهانشاهی تصریح کرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران با داشتن كاركنان متعهد و خلاق و مبتكر و با استفاده از تکنولوژي ها و جذب نخبگان هر ساله ابتكارات و دستاوردهاي جديدي را به ثبت مي رسانند.

وی ابراز کرد: دشمنان تصور می کردند با اعمال تحریم ها می توانند جلوی پیشرفت نظام را بگیرند ولی این تحریم ها موجب شد با تکیه بر توان نخبگان و متخصصان نیروهای مسلح و جوان و دانشگاهی شاهد تولیدات خوبی در زمینه صنایع دفاعی باشیم.

وي ابتكارات و اختراعات نظامي ارتش را برشمرده و گفت: در سالي كه گذشت آخرين نسل تانگ ذوالفقار ايران و تانگ سم سام ايران به مرحله توليد رسيده، سلاح تك تيراندازه 14.5 ميلي متري با برد سه كيلومتر نيز به مرحله توليد رسيده است .

خودروی جدید "ذوالجناح" در روز ارتش رونمایی می شود

فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور ادامه داد: خودروي جديدی به نام ذوالجناح كه اولين خودروي 10 در 10 تاكتيكي كشور با 10 چرخ فعال است نیز از ابتکارت ارتش است که امسال از جلوي جايگاه محل رژه در تهران عبور خواهد كرد.

وی همچنين از خودروي فوق سوبق تاكتيكي رنجر و خودروي 2.5 تن تاكتيكي نينوا به عنوان خودروهای بومي و از ابتکارات ارتش نام برد.

امير جهانشاهي در خصوص شبيه سازي ها و تاكيد رهبري بر اين موضوع گفت: بالگردهاي 214 و 209 و شنوك توسط هوانيرو ساخته شده و بالگرد 209 اكنون در حال استفاده است.

رونمایی از سه دستاورد جدید ارتش

وی در مورد سه دستاوردي كه امسال رونمايي خواهد شد ادامه داد: سلاح كاليبر 50 نواخت بالا با نام محرم و تانك جديد سبلان ايران و توپ جديد خودكششي 155 ميلي متري در فروردين ماه رونمايي خواهد شد.

وي در خصوص دستاوردهاي سال گذشته گفت: پدافند هوايي با سامانه موشكي شاهين و مرصاد و سامانه موشكي يا زهرا و همچنين رادارهاي پدافندي ثامن و مطلع و رادارهاي بومي با ارتفاع پست و متوسط و زياد و سامانه موشكي ارتفاع پست و متوسط و زياد در سال گذشته بهره برداري شده است.

امیر جهانشاهی در رابطه با نوع طراحي رادارهاي پدافندي ارتش ابراز کرد: رادارهاي پدافندي ما طوري طراحي شده كه علاوه بر پروازهاي داخلي هر گونه پرواز از عمق خاك كشور همسايه را هم زير نظر دارد.

آموزش به نیرو ها برای چابک سازی و کار آمد تر شدن

وي با بیان اینکه در قطعه سازي هواپيماها به خودكفايی رسيده ايم، افزود:هواپيماي صاعقه تك كابين بود و خط توليد هواپيماي صاعقه دو كابين انجام شده و اگر به نتيجه برسد امسال پرواز خواهد داشت.

اين مقام ارتش در خصوص اقدامات سال جاري در رابطه با آموزش نيروها گفت: در خصوص چابك سازي، كارآمدتر سازي و ارتقای توان رزمي نيروها آموزشهايی صورت گرفته است.

وي علت ناكام ماندن برگزاري يادواره شهيد صياد شيرازي را عدم واگذاری اعتبار از جانب استانداری عنوان کرده و. گفت: برگزاري این يادواره تنها به يگانهاي ارتش بستگي ندارد.

آمادگی نیرو های مسلح در دفاع از مرز ها با بروز هر گونه تهدیدی

امیر جهانشاهی همچنین در رابطه با امنيت مرزي و برخورد با تحركات در مرزها ابراز کرد: با داشتن كاركنان مومن و متعهد با استفاده از توانمندي و تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري با اجراي آموزشهاي عملي و برگزاري رزمايش و شناسايي انجام شده، يگانهاي ارتش در منطقه شمال شرق آمادگي كامل را دارند كه در صورت بروز هر گونه تهديدي با كمك نيروهاي مسلح استان و پشتيباني مردم از مرزها دفاع كنند.

وي در مورد اقدامات ارتش در ايام نوروز براي خدمت رساني به مردم گفت: ارتش به عنوان اولين يگانهاي كمك رساني به مردم در خصوص برف سنگيني كه در تربت آمده بود وارد عمل شد.

امير جهانشاهي در خصوص فيلم ج حاتمي كيا و نشان دادن نقش ارتش در اين فيلم گفت: فيلم ج حاتمي كيا در خصوص نشان دادن نقش ارتش كوتاهي كرده و حداقل بايد از نقش شهيد كشوري شهيد شيرودي بخصوص نقش شهيد صياد شيرازي كه ايشان در آن زمان فرمانده منطقه غرب و شمال غرب استفاده زيادي مي شد.

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...