نسخه چاپی

ارجاع مصوبه تشكیل شورای دستگاه‌های نظارتی به مجمع تشخیص

عکس خبري -ارجاع مصوبه تشکيل شوراي دستگاه‌هاي نظارتي به مجمع تشخيص

نمایندگان مجلس با اصرار بر مصوبه قبلی پارلمان در مورد تشكیل شورای دستگاه‌های نظارتی، ماده مذكور را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

به گزارش نما ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس در برخی از شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیئت‌ها را که ماده 7 آن مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود بررسی کردند.
در ماده 7 این طرح آمده است که به منظور ایجاد هماهنگی برای کارآمد نمودن نظام نظارتی و ارتقای بهره‌وری و برای تقویت مدیریت کشور، شورای دستگاه‌های نظارتی متشکل از 2 نفر از مسئولان نظارتی هر قوه با انتخاب رئیس قوه با حفظ استقلال هر یک از آنها در حدود مقرر در قانون اساسی تشکیل می‌شود. دستورالعمل‌ اجرایی این ماده و نحوه تشکیل جلسات شورا، نحوه تصمیم‌گیری و نحوه پیگیری تصمیمات ظرف 6 ماه به پیشنهاد اعضای شورا و با توافق سران قوا تعیین می‌گردد.
این ماده پیش از این نیز مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود و کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌ برای تأمین نظر شورای نگهبان رأی بر حذف آن را داده بود اما نمایدگان مجلس نظر کمیسیون را به تصویب نرسانده بودند. امروز نیز مجددا کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس پیشنهاد حذف این ماده را مطرح کرده بود، اما وکلای ملت با حذف آن مخالفت کردند.
پس از حسین مظفر نماینده مردم تهران و معاون نظارت مجلس، پیشنهاد بازگشت به مصوبه مجلس در این ماده را مطرح کرد که وکلای ملت با 112 رأی موافق، 36 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در صحن علنی با این پیشنهاد موافقت کردند.
بر این اساس با اصرار مجلس بر مصوبه خود، این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...