نسخه چاپی

آخرین وضعیت هوای كشور

كارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراكنده باران برای فردا اواخر وقت خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، امین حسین نقشینه،کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از امروز اظهارداشت: امروز برای نوار غربی کشور، افزایش ابر پیش‌بینی شده است همچنین در اواخر وقت بارش باران برای شمال غرب و غرب خواهیم داشت که این بارش‌ها به صورت پراکنده همراه با وزش باد و در برخی نقاط رعد و برق رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه فردا در غرب کشور بارش‌‌ها تشدید می‌شود و روی استان‌های کردستان، کرمانشاه و لرستان محسوس خواهد بود همچنین باید گفت گستره بارش‌ها به جنوب غرب و دامنه‌های مرکزی و زاگرس و سپس البرز خواهد رسید، ادامه داد: سامانه بارشی سه‌شنبه بر نیمه شمالی کشور تأثیر خواهد گذاشت و بارش‌ها در غرب، شمال شرق، مرکز و شرق کشور رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که به تدریج سامانه بارشی از مرز شرقی کشور خارج می‌شود و مجدد در چهارشنبه از شمال غرب و غرب انتظار ورود سامانه جدید را داریم، افزود: امروز وزش باد شدید بر روی خلیج فارس رخ داده و باعث مواج شدن آن می‌شود.

نقشینه در خصوص هوای تهران عنوان کرد: امروز آسمان تهران صاف و قسمتی ابری و گاهی با وزش باد خواهد بود و برای فردا افزایش ابر و در اواخر وقت ابری و احتمال بارش باران به صورت پراکنده را می‌دهیم البته سه‌شنبه نیز تهران ابری تا نیمه ابری است و در این روز نیز بارش پراکنده باران را همراه با وزش باد خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: پیشنیه دمای امروز و فردا به ترتیب ۲۷ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و همچنین کمینه دما تهران فردا ۱۵ و سه‌شنبه ۱۶ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که گرم‌ترین نقطه امروز کشور، بندرعباس با ۳۵ درجه سانتی‌گراد است، گفت: شهر راسک در سیستان و بلوچستان دیروز ۳۹ درجه و درحال حاضر ۳۰ درجه سانتی گراد است و کمینه دما فردا صبح ۲۵ درجه پیش‌بینی شده است؛ درواقع تغییرات دما شهر راسک با نوسان ۲۵ تا ۳۰ درجه رو به رو است.

نقشینه افزود: سردترین نقطه کشور امروز اردبیل با یک درجه زیر صفر است که فردا به ۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی در خصوص آلودگی هوای تهران گفت: از میزان وزش باد تهران کاسته شده است؛ درحقیقت دو روز گذشته که وزش باد روی ۸ و ۶ نات بوده است امروز به یک و صفر خواهد رسید که این امر پایداری را به وجود می‌آورد و باعث افزایش آلاینده‌های جوی طی امروز و فردا می‌شود.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...