نسخه چاپی

بزك‌های روزنامه دولت برای جنایتكار بزرگ!

عکس خبري -بزک‌هاي روزنامه دولت براي جنايتکار بزرگ!

كمتر از دو ماه پس از هشدار رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان مبنی بر بزك كردن چهره جنایتكار آمریكا توسط برخی داخلی‌ها، روزنامه دولتی ایران گفت‌وگوی تفصیلی با سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریكا را در صفحه اول خود منتشر كرد.

به گزارش نما ، به نقل از رجانیوز، این روزنامه در صفحه اول روز شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ با انتشار عکس آلن ایر، به نقل از وی نوشت: «تیرماه با ایران به توافق می رسیم.»
نکته جالب آنکه به فاصله چند ساعت بعد، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه امریکا با انتشار مطلبی در صفحه فیس بوک خود، با تکذیب تیتر روزنامه ایران نوشت: «تیترش درست نیست. من هیچوقت نگفتم که تیرماه با ایران به توافق میرسیم.»
این اقدام در حالی صورت گرفته است که رفتارهای کینه توزانه آمریکا در قبال ایران طی ماه های گذشته و بویژه بعد توافق ژنو روند صعودی گرفته و مشخص نیست روزنامه ایران با چه هدفی بخشی از صفحه اول روزنامه خود را به گفتگو با آلن ایر آن هم با یک تیتر تحریف شده اختصاص داده است؟
از طرف دیگر توجه به برخی از محورهای اظهارات تحقیر آمیز آلن ایر در گفتگو با روزنامه دولتی ایران نشان می دهد، تا چه حد این اقدام روزنامه ایران، ناشیانه، ذلت آمیز و مغایر با امنیت ملی کشور است. به عنوان مثال سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در بخشی از این گفتگو ضمن تاکید بر عدم حق غنی سازی ایران در گام نهایی مذاکرات، به تایید اظهارات محمود سریع القلم درباره جمع کردن سیاست خارجی از کف خیابان پرداخته و می گوید:
«تعجب آور نیست اگر وارد جزئیات مذاکرات نمی شوم، چون رسانه‌ای نمی‌شود مذاکره کرد (یا به قول یک سیاستمدار ایرانی، مسأله هسته‌ای کف خیابان حل نمی‌شود). همانطور که قبلاً عرض شد، اعتقاد راسخ ما این است که هیچ کشور، از جمله ایران، طبق ان. پی . تی. به اصطلاح حق غنی‌سازی ندارد.»
وی در بخش دیگری از اظهاراتش نیز با تاکید بر ادامه تحریم ها علیه ایران به طور کامل می گوید:
«موضع ما این است که در حال مذاکره کردن با ایران مخصوصاً با پیشرفتی که کرده‌ایم، وقتش نیست که تشدید تحریم کنیم. اما باید تأکید کنیم که تحریم‌های موجود را کماکان به طور کامل اجرا می‌کنیم.»
آلن ایر در پایان نیز آب پاکی را بر دست خوش بینان به مذاکرات با آمریکا ریخته و تاکید می کند حتی اگر مساله هسته ای حل شود مشکلات اساسی بین ایران و آمریکا سر جایش باقی می ماند:
«ریشه کن کردن ریشه‌های عمیق این اختلافات فیمابین، کار آسانی نیست. حتی اگر این مسأله هسته‌ای حل شود، اختلافات جدی بین ایران و امریکا سر جای خودش باقی می‌ماند.»
در هر حال به نظر می رسد عدم نظارت کافی بر محتوای روزنامه ها طی ماه های گذشته توسط دستگاه های نظارتی بویژه مجلس شورای اسلامی سبب شده تا حتی روزنامه دولتی ایران نیز دست به انتشار گفتگوی تفصیلی با یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا بزند، گفتگویی که بخش های قبل توجهی از آن جز تحقیر ملت ایران و حتی تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نکته دیگری ندارد و حتی زمانی که تیتر مطلب نیز توسط خبرنگار روزنامه ایران اندکی به سمت مثبت تغییر می کند، بلافاصله با واکنش و گلایه آلن ایر مواجه می شود!
گفتنی است رهبر معظم انقلاب پیش از این در ۲۸ بهمن ۹۲ فرموده بودند: «برخی افراد تلاش دارند با بزک کردن چهره آمریکا، زشتی‌ها و خشونت‌ها و وحشت‌آفرینی‌ها را از این چهره بزدایند و دولت آمریکا را دولتی علاقمند به مردم ایران و انسان‌دوست معرفی کنند، اما تلاش این افراد به نتیجه نخواهد رسید.»

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...