نسخه چاپی

حذف سهمیه بنزین خودروهای عمومی

با بالا گرفتن اختلاف نظر دولت و وزارت نفت در تعیین ساز و كار و قیمت‌گذاری بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، وزارت نفت از حذف 90 درصد سهمیه ویژه بنزین خودروهای عمومی همچون تاكسی‌ها خبر داد و اعلام كرد: ذخیره سازی بنزین توسط خودروهای عمومی معنا ندارد.

به گزارش نما ، به نقل از مهر، همزمان با تاخیر دولت تدبیر و امید در تعیین قیمت جدید بنزین، برخی از نمایندگان مجلس از اختلاف نظر هیات دولت و بیژن زنگنه وزیر نفت به عنوان یکی از دلایل عدم تعیین قیمت بنزین نام می برند.
از این رو باوجود پافشاری وزارت نفت برای عرضه تک نرخی بنزین در قالب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، اما هنوز هیات دولت و حتی کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی به این پیشنهاد چراغ سبز نشان نمی دهند.
در این میان، با وجود اظهار و نظرهای متفاوت مسئولان دولتی برای تعیین ساز و کار و قیمت گذاری جدید بنزین با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اما محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور به‌عنوان مامور اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها از حفظ سهمیه بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده کارت‌های سوخت خبر داده است.
از این رو حدود دو میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده در کارت هوشمند سوخت خودروها و موتورسیکلت ها حتی در صورت افزایش قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی باقی می‌ماند.
با این وجود با تصمیم جدید وزارت نفت از ابتدای فروردین ماه سال جاری 90 درصد ذخیره بنزین نیمه یارانه ای کارت سوخت خودروهای عمومی همچون تاکسی، وانت بارها و آژانس‌های مسافربری ماهانه می سوزد و به ماه بعد از آن انتقال نمی یابد.
محسن روحانی مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در تشریح محدودیت های جدید برای ذخیره سازی بنزین 400 تومانی خودروهای عمومی، گفت: خودروهای عمومی بر خلاف خودروهای شخصی تنها ١٠ درصد از سهمیه بنزین خود را می توانند به مدت یک ماه ذخیره کنند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ذخیره بنزین برای خودروی عمومی بی معنی است، تصریح کرد: در گذشته یک سوم سهمیه بنزین یک ماه خودروی عمومی ذخیره و به ماه بعد منتقل می شد که این میزان از اواخر سال گذشته به ١٠ درصد تقلیل یافته است.
وی درباره امکان ذخیره گازوئیل برای خودروهای عمومی هم توضیح داد: این میزان برای خودروهای گازوئیل سوز حداکثر دو روز است.
بر این اساس یک خودروی عمومی که ٦٠ لیتر سهمیه گازوئیل به صورت ماهانه دریافت می کند در صورت عدم سوخت گیری در یک ماه، تنها این سهمیه به مدت دو روز (معادل ١٢٠ لیتر) در کارت ذخیره خواهد شد.
این طرح جدید مشمول خودروهای عمومی دوگانه سوز هم می شود و 90 درصد سهمیه ویژه بنزین این دسته از خودروها به ماه بعد منتقل نخواهد شد.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...