نسخه چاپی

اظهار نظر رضایی درباره مذاكرات بغداد

عکس خبري -اظهار نظر رضايي درباره مذاکرات بغداد

رضایی در خصوص تاثیر مذاكرات وین در ماه جاری در مذاكرات بغداد گفت: من به مسیر مذاكرات خوشبینم. همه مذاكرات به روند بهبود روابط بین المللی ایران كمك می كند.


دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایجاد اعتماد متقابل محور خوبی در مذاکرات ایران و 1+5 است، نسبت به نتایج مذاکرات ابراز خوشبینی کرد.

محسن رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 در بغداد عراق گفت: معتقدم اعتماد متقابل می تواند محور خوبی در مذاکرات دو طرف مذاکره کننده باشد.

وی افزود: اگر غربی ها حقوق ملت ایران و منافع ملی ما را به رسمیت بشناسند همه چیز قابل حل است اما وقتی که ما به آنها اعتماد نداریم و نمی دانیم که چه مقدار در مذاکرات منافع ما را در نظر می گیرند در همان ابتدای کار سیاست خارجی با مشکل مواجه شده است.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بنده به نتایج مذاکرات بغداد خوشبین هستم اگرچه معتقدم راه طولانی در پیش داریم.

رضایی در پاسخ به این سوال که چه میزان مذاکرات بغداد باید به سمت لغو تحریمها پیش رود گفت: به نظرم مهم شروع یک مسیر جدید است برای ما مهمترین موضوع این است که مسیر جدیدی میان ایران و 1+5 شروع شود.

وی با بیان اینکه راه طولانی برای رفع تحریمها از ایران در پیش داریم، گفت: اما قطعا بحث های مربوط به تحریم، امنیت تحولات منطقه ای و خیلی از مسائل می تواند مورد بحث قرار بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کشورهای بیرون از منطقه خاورمیانه می توانند خارج از منطقه حضور داشته باشند و اداره منطقه را به خود کشورها بسپارند.

وی با اشاره به اهداف مانور اخیر برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: ما مخالف مانور کشورهای منطقه در خلیج فارس نیستیم اما مانور کشورهایی که خارج از منطقه خلیج فارس هستند را یک عامل نا امنی می دانیم و فکر می کنیم که خلیج فارس متعلق به خود مردم منطقه است و باید آنها برای سرنوشت خود تصمیم گیری کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بهتر است این گونه مانورها به صورت مشترک با ایران برگزار شود، گفت: اجرای مانورهای جداگانه ما را به نتایج مشترک نمی رساند.

رضایی در خصوص تاثیر مذاکرات وین در ماه جاری در مذاکرات بغداد گفت: من به مسیر مذاکرات خوشبینم. همه مذاکرات به روند بهبود روابط بین المللی ایران کمک می کند.

۱۳۹۱/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...