نسخه چاپی

عامل فروش فیلترشكن در كرمان دستگیر شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی استان كرمان از دستگیری عامل فروش نرم افزار فیلترشكن خبر داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ «کامبیز اسماعیلی» افزود: در پایش و رصد فضای مجازی توسط پلیس فتا، کارشناسان این پلیس به وبلاگی برخورد کردند که عامل آن اقدام به فروش نرم افزار عبور از فیلترینگ در کرمان می کرد.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مرجع قضایی، کارشناسان این پلیس مدیر این وبلاگ را شناسایی و در عملیاتی در کمتر از 24 ساعت وی را دستگیر کردند.

اسماعیلی بیان اینکه فرد دستگیر شده دانشجوی رشته کامپیوتر بوده و علت کار خود را سرگرمی و بالابردن تعداد بازدیدکنندگان از سایتش عنوان کرده است، افزود: این فرد مدعی است از مجرمانه بودن فعالیتش و قوانین ممنوعیت بارگزاری فیلتر شکن در سایت آگاهی نداشته است.

رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: بیشتر و اغلب سرورهایی که اشتراک «وی پی ان» را در اختیار کاربران قرار می دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و کنترل می کنند، بلکه به همین وسیله با پورت های باز رایانه کاربر به اطلاعات درون رایانه وی دسترسی پیدا کرده و امکان کپی برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی رایانه کاربر را برای سرورهای خارجی میسر می سازند.

وی با اشاره به اینکه فیلترشکن های رایگان موجود در اینترنت از سرعت و امنیت پایین تری برخوردارند، افزود: فیلترشکن های رایگان که برای دور زدن محدودیت ها وجود دارد، دارای سرعت و امنیت پایین است و کاربران باید بدانند که با استفاده از فیلترشکن های رایگان، اطلاعات خود را رایگان در اختیار ارائه دهنده فیلتر شکن قرار داده اند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: سایت های مخرب که کاربر خواسته و یا ناخواسته به آن دسترسی پیدا می کند، در آن باید جنگ سایبری را در نظر داشت و برای حفظ امنیت اطلاعات از محدودیت ها استفاده کرد.

۱۳۹۳/۱/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...