نسخه چاپی

نقاشی‌هایی كه با خون خلق شدند + عكس

عکس خبري -نقاشي‌هايي که با خون خلق شدند + عکس

مجموعه‌ای از نقاشی‌های پیتر داكرتی موزیسین بریتانیایی به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش نما به نقل خبرآنلاین، جمعه این هفته مجموعه‌ای از نقاشی‌های پیتر داکرتی موزیسین، شاعر، نویسنده و بازیگر بریتانیایی و عضو سابق گروه «لیبرتین» به حراج گذاشته می‌شود، نقاشی‌هایی که او با خونش آن‌ها را خلق کرده است. همچنین مجموعه‌ای از لوازم شخصی او از جمله دفترچه خاطرات، یونیفرم نظامی‌اش از روزهای اوج گروه و گیتارهای این هنرمند به حراج گذاشته می‌شود. داکرتی می‌گوید: «بازی‌های خون نقشی بی‌بدیل در کارهای من دارند. عرق و اشک اغلب در انتظارند.» این موزیسن که تلاش می‌کند نامی برای خود به عنوان یک هنرمند خوب ثبت کند تکنیکی استفاده کرده که خود از آن به نام «پاشیدن شریانی» نام می‌برد، روشی که او خونش را به وسیله یک سرنگ بر روی بوم نقاشی می‌پاشد و یا با بریدن انگشت و کشیدن با آن اثرش را خلق می‌کند.


88.bmp


مهم‌ترین اثر این حراج، اثری است که داکرتی و دوست خواننده‌اش ایمی واینهاوس که اخیرا درگذشت، با هم آن‌ را خلق کرده‌ و داکرتی نام آن را «مثل یک خانم» نام نهاده است. انتظار می‌رود این اثر در گالری کاب در لندن بین 50 تا 80 هزار پوند به فروش برسد. ادوارد رایزینگ حراج‌کننده این آثار می‌گوید این تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. او پیش‌بینی می‌کند محبوبیت دو چهره سرشناس موسیقی در بالا رفتن قیمت این آثار تاثیر زیادی داشته باشد. او همچنین می‌گوید: «درصدی نامشخص از این فروش به بنیاد ایمی واینهاوس که به جوانان کمک می‌کند، اهدا خواهد شد.» فوریه پیش نمایشگاه آثار داکرتی با عنوان «در خون: پرتره‌ای از یک نقاش» به مدت 10 روز در این گالری برپا شد و در آن 15 تا 20 نقاشی با خون به فروش رفت.


nbmj.bmp


تابلو «مثل یک خانم» هم فوریه پیش در این گالری به نمایش درآمد، اما برای فروش نبود. انتظار می‌رود دفترچه خاطرات داکرتی بیشتر از 9 هزار پوند و میز تحریز و یک تکه قلم‌زنی او شش تا 12 هزار پوند فروخته شود.

۱۳۹۱/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...