نسخه چاپی

آیت‌الله محمودی‌گلپایگانی‌:

"دل رهبر انقلاب از برخی مسئولان خون است"

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با بیان اینكه دل رهبر معظم انقلاب از برخی مسئولان خون است، گفت: گویی آقایان خواب هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد هفته زن شهرستان ورامین ضمن برشمردن ویژگی‌های زن در جامعه اظهار داشت: بانوان بهترین فرهنگ‌سازان جامعه هستند و اگر نقش زنان و دختران را در مسائل فرهنگی در نظر نگیریم آن مسئله محکوم به شکست است چرا که بانوان نقش کلیدی در تمام مسائل دارند.

تقدیم 12 هزار بانوی شهید در 8 سال دفاع مقدس

امام جمعه ورامین تصریح کرد: در اسلام همانطور که مردان مسئولیت‌هایی بر عهده دارند و باید از عهده آن مسئولیت‌ها به خوبی برآیند زنان هم مسئولیت‌ها و وظایف ویژه خود را دارند، تاریخ نشان داده است که هرگاه زنان در کنار مردان در حوادث و وقایع شرکت موثر و فعال داشتند موفقیت آن حادثه و عملکرد بیشتر بوده است، در تمامی مسائل و عرصه‌های تاریخ اسلام هم به خوبی دیدیم بانوان دوشادوش آقایان در صحنه حاضر بودند.

وی وظیفه زن در خانه و خانواده را بسیار پراهمیت و مهم‌ترین وظیفه زن توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: زن مدرسه انسان سازی و تربیت نسل انقلابی و پویا است.

آیت‌الله محمودی با اشاره به شهدای بانوان کشور در 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: بانوان بیش از 12 هزار زن شهیده در 8 سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کردند و زن مسلمان ایرانی هم در جبهه‌ها فعال بود و هم در پشت جبهه برای یاری رساندن به رزمندگان اسلام کمک جمع‌آوری می‌کردند.

دست‌هایی در کار است که نقش دین و باورهای دینی را در بین بانوان جامعه کمرنگ کند

امام جمعه ورامین در ادامه به نقش عمده زنان در مسائل فرهنگی جامعه اشاره کرد و ادامه داد: از بانوان عزیز تقاضا دارم در این مقطع حساس کنونی احساس مسئولیت و وظیفه بیشتری کنند چرا که دست‌هایی در کار است که نقش دین و باورهای دینی را در بین بانوان جامعه کمرنگ کند و از این طریق باورهای دینی نسل آینده کشور ما را نشانه رفته است.

وی با بیان اینکه دشمن سعی در حقیر کردن باورهای دینی در اعتقادات دختران و نسل جوان ما در دانشگاه‌ها و مدارس دارد تاکید کرد: در این میان یک مقدار کار و دشمنی‌های دشمنان است و مقداری نیز شیوع برخی بی اعتقادی‌ها توسط تعدادی عناصر به ظاهر فرهنگی ضد فرهنگ است.

حضرت زهرا (س) شهیده دفاع از ولایت است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در بررسی عوامل به بن بست کشاندن این تفکرات دشمنان عنوان کرد: خود شناسی بهترین سلاح در مبارزه با این تفکرات مخرب در جوانان است، بسیاری از مشکلات در زمینه ضعف اعتقادات دختران جوان ما غفلت است، فراموشی خدا و نقش خدا در زندگی است.

وی افزود: بله، خداوند رئوف است، رحمان است، رحیم است، غفار الذنوب است اما این‌ها دلیل نمی‌شود انسان به وظایفش عمل نکند، همواره در نظر داشته باشید که شیطان و هوای نفس در صدد به انحراف کشاندن انسان هستند، دست دشمن قوی است، البته دست خداوند قوی‌تر است، ما عقل داریم، پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام را داریم، باید سیره بزرگان برای جوانان تبیین شود و خود نیز به آن عامل باشیم.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی سپس به بیان مثال‌هایی از سیره عملی حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) به عنوان الگوهای دختران پرداخت و اضافه کرد: حضرت زهرا (س) شهیده ولایت است، حضرت زینب (س) هم حتما شنیدید که در راه ولایت، در راه قرآن و اسلام چطور در برابر ظلم ایستاد و چه روشنگری‌هایی کرد، این‌ها همه درس است

دل آیت‌الله خامنه‌ای از برخی مسئولان خون است/گویی آقایان خواب هستند

شاگرد امام خمینی(ره) و آیت الله العظمی گلپایگانی در ادامه ضمن انتقاد از باورهای مادی حاکم بر جامعه تصریح کرد: امروز همه چیز ما شده است، شکم، دنیا، پست، مقام و ثروت و چشم و هم چشمی‌ها، اینطور نباید باشد، رهبری هم ناراحت است، دل آقای خامنه‌ای از برخی مسئولان خون است که آن‌ها که وظیفه فرهنگی دارند عملی نمی‌کنند، همه ساکتند و یکدیگر را نظاره می‌کنند، بله، دل آقای خامنه‌ای خون است، بارها هم گفته است، نصیحت کرده، تشویق کرده، تذکر داده، بشارت داده اما گویی برخی آقایان خواب هستند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار مهرزاد شیرازی مسئول تشکل‌های بانوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین به ارائه گزارشاتی از برنامه‌های هفته زن پرداخت.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...