نسخه چاپی

به دلیل عدم صدور روادید برای حمید ابوطالبی

افخم: ایران از آمریكا به سازمان ملل شكایت می كند

عکس خبري -افخم: ايران از آمريکا به سازمان ملل شکايت مي کند

سخنگوی وزارت امور خارجه از شكایت و پیگیری موضوع عدم صدور روادید از سوی دولت امریكا برای ˈحمید ابوطالبی ˈ سفیر و نماینده دایم پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورك خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبر شامگاه یکشنبه اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه از شکایت و پیگیری موضوع عدم صدور روادید از سوی دولت امریکا برای ˈحمید ابوطالبی ˈ سفیر و نماینده دایم پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک خبر داد.

مرضیه افخم افزود: ساز و کارهای رسمی موجود برای رسیدگی به این موضوع فعال شده و در دست اقدام است.

افخم اظهار داشت: اقدام آمریکا در عدم صدور روادید برای ˈحمید ابوطالبیˈ سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نقض مقررات بین المللی بوده و برخلاف قرارداد مقر بین سازمان ملل متحد و دولت آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ساز وکارهای موجود در سازمان ملل شامل رجوع موضوع به کمیته ارتباط با دولت میزبان که وظیفه نظارت بر اجرای قرارداد مقر را دارد، در دستور کار است و دستور العمل لازم در این زمینه به نمایندگی کشورمان در نیویورک داده شده که از فردا و متعاقب شروع هفته کاری اقدامات لازم از سوی نمایندگی کشورمان بعمل خواهد آمد و با جدیت و حساسیت روند کار دنبال می شود.

با اتمام دوره نمایندگی محمد خزاعی سفیر ایران در سازمان ملل متحد، حمید ابوطالبی به عنوان سفیر جدید کشورمان در این سازمان معرفی شده است.

بدنبال معرفی ابوطالبی، ابتدا سنای آمریکا در 7 آوریل /18 فروردین ماه و سپس مجلس نمایندگان این کشور در 10 آوریل/21 فروردین با تصویب قانونی با ورود سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل به خاک این کشور مخالفت کردند.

۱۳۹۳/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...