نسخه چاپی

واكنش رسمی دولت به اعتبار هدفمندی

عکس خبري -واکنش رسمي دولت به اعتبار هدفمندي

سخنگوی اقتصادی دولت در نخستین واكنش رسمی به مصوبه كمیسیون تلفیق مبنی بر تصویب اعتبار 66 هزار میلیارد تومانی برای هدفمندی یارانه‌ها در سال 91 گفت: این مصوبه هنوز قطعی نیست و باید ببینیم سرنوشت آن در صحن علنی مجلس چه می‌شود.

به گزارش نما به نقل از خبرنگار مهر، سید شمس الدین حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه آیا دولت همچنان مصمم به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها است؟ گفت: دولت به دنبال این است که قانون هدفمندی یارانه ها را اجرا کند.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای فاز دوم باید شرایط را در نظر بگیریم، درآمد دقیق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را منوط به مصوبه نهایی مجلس دانست.

حسینی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در این خصوص که دولت منابعی به مراتب بیش از مصوبه 66 هزار میلیارد تومانی کمیسیون تلفیق برای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را درخواست کرده بود اما این موضوع مورد پذیرش مجلس قرار نگرفت؟ گفت: هنوز این موضوع قطعی نشده است و باید ببینیم سرنوشت آن در صحن علنی مجلس چه می‌شود اما نکته مهم این است که دولت مصمم به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها است.

تداوم کاهش قیمت سکه و ارز

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص وضعیت بازار سکه و ارز گفت: سال گذشته قیمت سکه به مرز یک میلیون تومان رسیده بود و عده ای از افراد بودند که در این بازار، بازارگرمی می کردند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از افراد بدون توجه به هشدارهای دولت و بانک مرکزی وارد این بازار شده اند بدون اینکه نسبت به خرید و فروش در آن اشراف داشته باشند، گفت: در حال حاضر می بینید که قیمت سکه روز به روز در حال کاهش است بطوریکه هم اکنون به حدود 650 تومان رسیده و به زودی به 600 تومان نزدیک می شود.

حسینی گفت: پیش بینی می‌شود که با توجه به اینکه قیمت ارز در حال کاهش است و روند نزولی دارد ،نرخ سکه ها هم همچنان با کاهش مواجه شود. در عین حال تاکید می کنم افرادی که به صورت پایدار وارد بازار سرمایه شده اند و در آن سرمایه گذاری کرده اند مطمئنا سود می کنند.

وی ادامه داد: اما در بازارهایی که گاها حباب و سفته بازی در آن شکل می گیرد پایدار نیست اما بازار سرمایه همواره به عنوان یک فرصت تلقی می شود و دولت نیز از رشد بازار سرمایه حمایت می کند.

۱۳۹۱/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...